Saavutettavuus ja esteettömyys kirjastossa

25.02.2019

Saavutettavuus ja esteettömyys ovat tärkeä osa Turun yliopiston kirjaston palveluja mutta tiesitkö, että…

​Kurssikirjoilla on pidennetty laina-aika

Lukemisesteisillä opiskelijoilla on oikeus kurssikirjojen (14 vrk lainat) pidennettyyn laina-aikaan.  Kurssikirjan ensimmäinen laina-aika on kolme viikkoa.

Kirjoille on saatavana hakupalvelu

Jos sinulla on liikuntaeste, voit tilata haluamasi kirjat yhteen kirjastoyksikköön.

Tiloja on varattavana erilaiselle oppijalle

Calonian kirjastossa on kaksi varattavaa opiskelutilaa ensisijaisesti erilaisille oppijoille.

Ilmainen Celia-palvelu on tarjolla lukemisesteisille

Celian palvelut ovat kaikille, joille lukeminen on vaikea. Celia lainaa kurssi- ja oppikirjoja maksutta kaikille lukemisesteisille. Voit ilmoittautua Celian asiakkaaksi Turun yliopiston kirjastossa joko henkilökohtaisesti tai valtuuttamalla toisen henkilön toimimaan puolestasi. Yhteyshenkilönä informaatikko Ann-Louise Paasio. Voit ottaa yhteyttä sähköpostitse: etunimi.sukunimi@utu.fi tai kirjasto@utu.fi.

accessibility.png
Accessibily logo, tekijä Christy Blew, käyttöoikeus: CC BY-SA-NC