Sarjakuva –näyttelykokonaisuus Turun yliopiston kirjastossa 19.9.-3.12.2018

14.09.2018

Syksyn näyttelykokonaisuus esittelee sarjakuvaa monipuolisesti varhaisesta suomalaisesta sarjakuvasta poliittiseen satiiriin ja kansainväliseen mangaan.

​Näyttelykokonaisuus päättää kirjaston kolmivaiheisen näyttelysarjan fiktion maailmoista. Näyttelysarjan aiemmat teemat ovat käsitelleet fantasiaa ja scifia sekä satuja. Nyt esillä ovat yleisimmät sarjakuvan tyypit kuten sanomalehtistripit, sarjakuvaromaanit, sarjakuvalehdet ja -albumit.

Näyttelyn osiin voi käydä tutustumassa jokaisessa kirjaston Turun yksikössä.

Feeniks-kirjastossa keskitytään varhaiseen suomalaiseen sarjakuvaan, kun taas Teutorin kirjastossa teemoina ovat sankarit, uskonto mediassa, sarjakuva kirjallisuutena. Educariumin kirjastossa tutustutaan yhteiskunnalliseen sarjakuvaan, poliittiseen satiiriin ja koulumaailmaan sijoittuviin sarjakuviin. Quantumin kirjastossa esillä ovat sarjakuvat, joissa vilisee tekniikkaa, keksintöjä ja tiedemiehiä. Kauppakorkeakoulussa esiin pääsevät omaelämäkerralliset sarjakuvat, kun taas Calonian kirjastossa on esillä manganäyttely teemalla hyvä vastaan paha.

Luotu 14.09.2018 | Muokattu 21.09.2018