Springer Nature Author Publishing Workshop -verkkoseminaari

31.03.2022

Tervetuloa kirjaston järjestämään verkkotapahtumaan, jossa pääosassa ovat Springer Naturen johtavien editorien esitykset artikkelien julkaisuprosessista. Seminaari järjestetään englanniksi ja se sopii erityisesti tutkijanuran alkuvaiheessa oleville yliopistolaisille, jotka aikovat lähettää ensimmäisen artikkelinsa luonnontieteen, tekniikan tai lääketieteen alan julkaisijalle. Myös muiden alojen tutkijat ovat tervetulleita osallistumaan seminaariin!

Alta löydät tapahtuman tarkempia tietoja ja linkin ilmoittautumislomakkeeseen. Ilmoittautuminen loppuu edeltävänä maanantaina 18.4., jonka jälkeen ilmoittautuneille lähetetään Zoom-linkki tapahtumaan. Seminaarin tallenne ja materiaalit tulevat jakoon myöhemmin.

Aika: 20.4.2022, klo 13:00–14.50
Tallenne: Zoom-verkkoseminaari

Aikataulu

• 13:00–13:05 Seminaarin aloituspuheenvuorot (Turun yliopiston kirjasto ja Springer Nature)
  • 13:05–14:20 Keynote-puheet, Dr. Johanna Schwarz ja Dr. Arya Ramachandran Nair (Springer Nature)
  • 14:20–14:25 Open Access Overview -esitys, Timon Oefelein (Springer Nature)
  • 14:25–14:35 Aikaa chat-kysymysten käsittelylle
  • 14:35–14:45 Turun yliopiston kirjaston OA-palvelujen esittely, Tanja Vienonen (Turun yliopiston kirjasto)
  • 14:45–14:50 Seminaarin lopetus (Turun yliopiston kirjasto)

Seminaarin esittely

Seminaari järjestetään kokonaan englanniksi ja se esittelee tutkijan uran alkuvaiheessa oleville hyviä käytäntöjä artikkelien julkaisustrategian tehostamiseen. Springer Naturen johtavien editorien pitämissä keynote-puheissa esitetään selkeästi koko julkaisuprosessi artikkelien suunnittelusta luonnoksen kirjoittamiseen, vertaisarviointiin ja julkaisuun asti. Keynotet vastaavat keskeisiin kysymyksiin, kuten "Miten jäsentelen käsikirjoitukseni?" ja "Miten löydän sopivimman lehden?" Lisäksi seminaarissa käsitellään avoimen saatavuuden ja julkaisemisen etiikkaa. Osallistujilla on ainutlaatuinen mahdollisuus esittää kysymyksiä suoraan editoreille, joiden lehdissä he saattavat julkaista artikkeleitaan. Koulutustilaisuus sopii erinomaisesti tutkijoille, jotka ovat lähettämässä ensimmäistä artikkeliaan Science Technology Medicine (STEM) -kustantajalle.

Katso keynote-puhujien esittelyt tämän tapahtuman englanninkielisestä versiosta. Jos sinulle tulee kysyttävää tapahtumaan osallistumisesta, olethan yhteydessä kirjaston palveluosoitteeseen tietopalvelu@utu.fi.

Luotu 31.03.2022 | Muokattu 02.05.2022