Sten-Olof Hansén piti kunniatohtorin seminaariesityksensä kansainvälisen liiketoiminnan tutkimusseminaarissa

13.10.2016

​Kansainvälisen liiketoiminnan emeritusprofessori Sten-Olof Hansén vihittiin Helsingin yliopiston lääketieteellisen tiedekunnan kunniatohtoriksi 10.6.2016. Hansén piti puheensa "In Search for new drugs - experiences from the pharmaceutical industry" kansainvälisen liiketoiminnan tutkimusseminaarissa tiistaina 11.10.2016. Puheessaan hän kokosi lääkekehityksen historiaa ja alan kehitystä Suomessa. Hän korosti innovaatioiden merkitystä talouskasvun vauhdittajina ja muistutti suomalaisen osaamisen korkeasta tasosta.

Lääketieteellinen tiedekunta myönsi Hansénille kunniatohtorin arvon hänen ansioistaan merkittävänä yhteiskunnallisena vaikuttajana. Hansén on akateemisen uransa lisäksi toiminut lääketeollisuudessa. Hän on suorittanut Harvard Business Schoolissa Advanced Management -ohjelman. Hänelle on myönnetty Suomen Leijonan I luokan ritarimerkki. Hän on kirjoittanut lukuisia julkaisuja liittyen kansainväliseen liiketoimintaan, strategiseen johtamiseen ja innovaatiotoimintaan.

Luotu 13.10.2016 | Muokattu 13.10.2016