Suomen Akatemia myönsi rahoitusta kansainvälisen liiketoiminnan yliopisto-opettaja Valtteri Kaartemolle

03.05.2018

Suomen Akatemian kulttuurin ja yhteiskunnan tutkimuksen toimikunta on myöntänyt kansainvälisen liiketoiminnan yliopisto-opettaja, KTT, Valtteri Kaartemolle rahoituksen kolmivuotiskaudeksi. Rahoitusta myönnettiin 30 tutkijatohtorille. Tutkijatohtorin tehtävän rahoituksen tavoitteena on mahdollistaa lupaavimpien, äskettäin tohtorintutkinnon suorittaneiden tutkijoiden pätevöityminen vaativiin tutkija- tai asiantuntijatehtäviin.

Kaartemon tutkimusaihe on Teknologian roolit markkinoiden uudelleenmuodostuksessa. Hankkeen tavoitteena on lisätä ymmärrystämme teknologian roolista markkinoiden udelleenmuodostumisessa. Hankkeen aikana kirjoitettavat artikkelit haastavat markkinoinnin ihmiskeskeistä paradigmaa. Tämä on tärkeää juuri nyt, kun teknologiset laitteet mitä suuremmassa määrin muokkaavat käytöstämme sekä tulkintaamme ympäröivästä maailmastamme. Tutkimushanke pohjautuu palvelukeskeiseen logiikkaan (S-D logic), toimija-verkostoteoriaan (ANT) sekä postfenomenologiseen filosofiaan. Tutkimukset osoittavat, miten teknologia vaikuttaa markkinoihin välittämällä ensimmäisen ja kolmannen persoonan kokemuksia ja toimintoja. Hanke avaa uusia näkökulmia teknologian roolista liiketaloustieteissä sekä laajentaa ymmärrystämme teknologian filosofiasta ja kulttuurista.
Luotu 03.05.2018 | Muokattu 03.05.2018