Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymältä lahjoitus humanistiselle koulutusalalle

28.02.2020

Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymä lahjoittaa sata vuotta täyttävälle Turun yliopistolle 10 000 euroa. Lahjoitus kohdennetaan humanistiselle koulutusalalle humanistisen opetuksen ja tutkimuksen tukemiseen.

Seurakuntayhtymä haluaa lahjoituksella onnitella merkittävää yhteistyökumppaniaan. Sekä Turun yliopisto että sen humanistinen tiedekunta juhlivat nyt satavuotista taivaltaan.

– Oppilaitospappiemme työ opiskelijoiden ja yliopiston työntekijöiden kanssa, Tuomiokirkon reliikkikokoelman arkeologinen ja historiallinen tutkimus, Tutkijoiden yön tilaisuudet Turun tuomiokirkossa, yhteistyö humanistisen tiedekunnan tutkijoiden kanssa reformaatiovuonna, juhlajumalanpalvelukset yliopiston avajaisten ja tohtoripromootioiden yhteydessä, tutkijoiden luentotilaisuudet, kirjoitukset ja haastattelut sekä opiskelijoiden osallistuminen seurakuntien toimintaan: tässä vain joitakin esimerkkejä verkostostamme. Näistä yhteyksistä Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymä haluaa lämpimästi kiittää ja toivottaa onnea ja menestystä sata vuotta täyttävälle Turun yliopistolle, tuomiorovasti Heimo Rinne toteaa.

Humanistisen tiedekunnan dekaani Jaakko Suominen kiittää lahjoituksen antanutta seurakuntayhtymää.

– Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymä on tiedekunnallemme tärkeä ja monipuolinen yhteistyökumppani. Yhteistyömme liittyy muun muassa aineelliseen ja aineettomaan kulttuuriperintöön sekä laajemmin arvoihin, yhteisöllisyyteen ja inhimilliseen vuorovaikutukseen, Suominen sanoo.

Kuva: A1 Media

Luotu 28.02.2020 | Muokattu 28.02.2020