Turun Kauppaopetussäätiöltä 85 000 euron lahjoitus Turun yliopistolle

29.06.2022

Turun Kauppaopetussäätiö sr – Stiftelsen för Handelsutbildning i Åbo rs on päättänyt 85 000 euron lahjoituksesta Turun yliopiston vastinrahakampanjaan. Lahjoitus on kohdennettu kauppatieteelliselle koulutusalalle.

Turun Kauppaopetussäätiön tarkoituksena on edistää sekä suomen- että ruotsinkielistä kaupallista opetusta ja alan opiskelua Turussa. Säätiö tukee kaupallista opetusta edistäviä tutkimushankkeita ja projekteja sekä kauppatieteellistä tutkimusta ja jatko-opintoja turkulaisissa kaupallisissa oppilaitoksissa ja korkeakouluissa.

– Turun Kauppaopetussäätiö haluaa edistää kauppatieteellisen tutkimus-, koulutus- ja innovaatioympäristön kehittymistä Turun seudulla ja lisätä myös alueen houkuttelevuutta lahjakkaiden opiskelijoiden kannalta, säätiön hallituksen puheenjohtaja Annina Lehtiö-Vainio kertoo.

– On hienoa, että paikalliset säätiöt ovat mukana kehittämässä Turun yliopiston tutkimusta, koulutusta ja toimintaympäristöä laajemminkin. Pitkäaikainen yhteistyö Turun Kauppaopetussäätiön kanssa on yliopistolle tärkeää, toteaa Turun yliopiston rehtori Jukka Kola.

Kesäkuun 2022 loppuun asti jatkuvalla vastinrahakaudella yliopistolle tehdyt lahjoitukset saavat valtion vastinrahan muodossa lisäkertoimen. Valtion vastinrahan myötä Turun yliopistolle ja Åbo Akademille tehtyjen lahjoitusten vaikuttavuus lisääntyy entisestään. Lahjoituksen voi kohdistaa yliopistolle yleisesti tai jollekin koulutusaloista. Yliopistolle tehdyt vähintään 850 euron lahjoitukset ovat verovähennyskelpoisia.

Luotu 29.06.2022 | Muokattu 29.06.2022