Turun Wappuradio tuo uuden perinteen vapun juhlintaan — Radiossa erilaista ohjelmaa aina vappuaattoon saakka

23.04.2019

Tänä vuonna ensimmäistä kertaa toteutettava Turun Wappuradio tarjoaa monipuolista ohjelmaa vapun juhlijoiden iloksi. Opiskelijoiden tuottama Wappuradio soi tiistaista 23.4. aina vappuaattoon saakka liki kellon ympäri.

TYY:n hallituksen puheenjohtaja Sini Saarinen ja TUO:n hallituksen puheenjohtaja Mikke Kuula olivat Wappuradion ensimmäiset vieraat. Kuvassa myös Julius Rajala (edessä oik.) sekä Axel Johansson (taustalla).

Yliopistonmäellä Agoran kellarikerroksessa toimiva Turun Wappuradio tuo uudenlaisen tavan turkulaisten vapun juhlintaan. Viikon ajan toimiva nettiradio tarjoaa monipuolista ohjelmaa kuuntelijoille lähes kellon ympäri.

– Wappuradion ideana on luoda uusi kaikille turkulaisille suunnattu vappuperinne, kertoo hankkeen taustalla toimivan Turun Wappuradio ry:n puheenjohtaja Julius Rajala.

Wappuradion taustalla on Rajalan mukaan yli 100 opiskelijaa yliopiston eri tiedekunnista sekä Turun ammattikorkeakouluista.

Radion tarjontaan kuuluu ohjelmia laidasta laitaan ja sen taajuudella kuullaankin esimerkiksi Humppaprofessorin Vastaanotto, Kasuaalia Saurustelua sekä Purjehduskatsaus ja taloussää -nimiset ohjelmat. Näiden lisäksi Wappuradiossa kuullaan myös haastatteluja, yritysjuttuja sekä tietysti musiikkia.

Esimerkiksi keskiviikkona 24.4. lähetyksessä vierailevat Turun yliopiston rehtori Kalervo Väänänen ja Turun ammattikorkeakoulun rehtori-toimitusjohtaja Vesa Taatila kertomassa vappuperinteistään. Erilaista ohjelmaa tulee viikon ajan käytännössä kellon ympäri muutamaa huoltotaukoa lukuun ottamatta.

– Meidän ohjelmisto on pelkkää kultaa eli ei kannata nukkua paljoa, Rajala naureskelee.

Tänä vuonna ensimmäistä kertaa lähetettävää Turun Wappuradiota voi kuunnella 23.4. alkaen aina vappuaattoon saakka.

Mikko Järvi

Luotu 23.04.2019 | Muokattu 23.04.2019