Turun yliopiston opintojen lisäajan hakulomakkeessa ilmeni tietosuojaongelma

27.04.2022

Turun yliopiston sähköisessä tietojärjestelmässä havaittiin maaliskuun lopulla virhe, jonka takia järjestelmään kirjautuneilla oli pääsy muiden käyttäjien tietoihin. Virhe on korjattu ja asiasta on ilmoitettu järjestelmän käyttäjille.

Turun yliopiston ylläpitämässä sähköisessä opintojen lisäajan hakulomakkeessa havaittiin maaliskuun lopulla virhe, jonka takia hakijoilla oli lukuoikeus toisten hakijoiden lomakkeisiin. Kyseisellä sähköisellä lomakkeella käsitellään opintojen lisäaikahakemuksia yliopistolla. Lisäaikahakemukset saattavat sisältää arkaluonteisia tietoja.

Hakemuksia järjestelmässä oli virheen voimassaolon aikana yhteensä 3051 kappaletta. Virhe oli voimassa 8.11.2021–29.3.2022. Yliopiston selvityksen mukaan yhteensä 21 lomaketta oli avattu tällä aikavälillä luvatta.

Virhe on korjattu ja asiasta on oltu yhteydessä järjestelmän käyttäjiin. Tietosuojaongelmasta on tehty ilmoitus myös tietosuojavaltuutetulle.

Lisätietoja:
Turun yliopiston tietosuojavastaava Onerva Steudle, tietosuoja@utu.fi, p. 029 450 3009

Luotu 27.04.2022 | Muokattu 27.04.2022