Tutkija, hyödynnä patenttitietoa osana tutkimustasi – Tervetuloa koulutukseen 25.10.!

01.10.2018

​Patenttijulkaisut ja patenttitietokannat ovat arvokas tiedonlähde teknologian alojen tutkimusrahoitushakemusten laatimisessa ja tutkimusprosessin suunnittelussa. Oman alan tekniikan tason selvitys patenteista on eduksi mm. Horizon 2020- ja Business Finland-rahoitushauissa. Kun tiedät, kuka maailmalla patentoi tutkimustasi lähellä olevia tai kilpailevia ratkaisuja, vältät päällekkäistä tutkimusta ja voit säästää aikaa ja rahaa. Pääset samalla käsiksi tekniseen tietoon, jota ei koskaan julkaista muualla kuin patenteissa.

Kirjasto järjestää torstaina 25.10.2018 avoimen Patent search for researchers -henkilöstökoulutuksen, jossa perehdyt informaatikon avustuksella patenttitietokantojen käyttöön ja patenttijulkaisujen tulkintaan. Käymme läpi haun erilaiset perusstrategiat eri tarkoituksia kuten olemassa olevan tekniikan tason selvitystä varten. Opit käyttämään patenttitietokantoja osana tutkimustyötä. Keskitymme keskeisiin kattaviin Espacenet- ja Patentscope-tietokantoihin sekä Turun yliopiston henkilöstölle tarjolla oleviin patenttiseurannan työkaluihin.

Englanninkielinen loulutus järjestetään Turun kauppakorkeakoulun TuKKK ATK 1 -mikroluokassa (Rehtorinpellonkatu 3, 1. krs) torstaina 25.10. klo 12.15–13.45.

Ilmoittaudu mukaan maanantaihin 22.10. mennessä osoitteessa https://link.webropolsurveys.com/S/4CD0E7D82FC91213.

Tervetuloa!

Lisätietoja: Informaatikko Anna Salmi, Turun yliopiston kirjasto, anna.m.salmi@utu.fi, +358 50 353 4930.

Luotu 01.10.2018 | Muokattu 08.10.2018