Tutkija, tarkista ja tarvittaessa ilmoita vuoden 2018 julkaisutietosi 31.1.2019 mennessä kirjastoon

14.12.2018

​Kirjasto hakee ja tuo läpi vuoden Turun yliopiston tutkijoiden julkaisutietoja Web of Science-, Scopus- (sis. Medline ja PubMed), Medic-, Arto- ja Selma-tietokannoista tutkimustietojärjestelmä UTUCRISiin. Tietokantahauilla saadaan noin 50 % yliopiston kaikista julkaisutiedoista. Tällä hetkellä validoituna järjestelmässä on 3500 julkaisua, mikä on noin 70 % vuotuisesta julkaisukertymästä.

Ohje julkaisutietojen tarkistamiseen

• Julkaisutietojesi ajankohtainen tilanne on nähtävissä TutkijanCV ”Omat julkaisuni – My publications”-raportilla. (Valitse kieli ja julkaisun tila ja klikkaa View Report.)
  • Tarkista raportilta, onko kaikki julkaisusi kirjattu ja ovatko tiedot oikein.
  • Jos julkaisuja puuttuu, lähetä tiedot niistä lomakkeella tai tallenna halutessasi itse tutkimustietojärjestelmään (linkki ohjeisiin). Lomakkeella voi lähettää myös pelkän rinnakkaistallenteen, jos itse julkaisu löytyy jo järjestelmästä. Tällöin lomakkeen tekstikenttiin voi merkitä esim. ”XX”.
  • Jos julkaisusi löytyvät, mutta tiedoissa on virheitä tai puutteita, ilmoita niistä kirjastolle osoitteeseen researchportal@utu.fi

Mikäli julkaisusi löytyvät jo lähdetietokannoista, mutta niitä ei ole vielä tutkimustietojärjestelmässä, tiedot täydentyvät tammikuun kuluessa, eikä julkaisuja tarvitse itse tallentaa.

Luotu 14.12.2018 | Muokattu 20.12.2018