Tutkija, tarkista ja tarvittaessa ilmoita vuoden 2020 julkaisutietosi 31.1.2021 mennessä kirjastoon

07.12.2020

Kirjasto hakee ja tuo läpi vuoden Turun yliopiston tutkijoiden julkaisutietoja kansainvälisistä ja kansallisista viitetietokannoista UTUCRISiin. Tietokantahauilla saadaan noin 50 % yliopiston kaikista julkaisutiedoista. Tällä hetkellä validoituna järjestelmässä on 3100 vuoden 2020 julkaisua, mikä on noin 54 % vuotuisesta julkaisukertymästä. Tällä hetkellä validoituna järjestelmässä on 3800 vuoden 2020 julkaisua, mikä on noin 66 % vuotuisesta julkaisukertymästä.

Näin tarkistat ja ilmoitat puuttuvat julkaisut

Julkaisutiedot voi tarkistaa UTUCRIS-tutkimusportaalista tai TutkijanCV-raportilta (avautuu intranetissa):

• Avaa UTUCRIS-portaalin etusivu: https://research.utu.fi
  • Kirjoita hakulaatikkoon oma nimesi
  • Valitse hakutuloksista henkilö
  • Profiilisivusi avautuu ja näet julkaisusi listattuna uusimmasta vanhimpaan
  • Avaa TutkijanCV
  • Valitse Omat julkaisuni -raportti
  • Valitse kieli, julkaisun tila ja klikkaa View Report
  • CV avautuu ja näet julkaisusi listattuna julkaisutyypin mukaan.

Tarkista, ovatko kaikki julkaisusi järjestelmässä ja ovatko tiedot oikein.

Jos julkaisuja puuttuu, lähetä tiedot niistä lomakkeella osoitteessa http://www.utu.fi/julkaisutietolomake tai tallenna tiedot halutessasi itse tutkimustietojärjestelmään (ohjeet kirjaston oppaassa).

Lomakkeella voi lähettää myös pelkän rinnakkaistallenteen, jos itse julkaisu löytyy jo järjestelmästä. Tällöin lomakkeen tekstikenttiin voi merkitä esim. "XX". Jos julkaisusi löytyvät, mutta tiedoissa on virheitä tai puutteita, ilmoita niistä kirjastolle osoitteeseen researchportal@utu.fi.

Mikäli julkaisusi löytyvät jo lähdetietokannoista (Web of Science, Scopus, PubMed, Medic, Arto), mutta niitä ei ole vielä tutkimustietojärjestelmässä, tiedot täydentyvät tammi-helmikuun kuluessa, eikä julkaisuja tarvitse ilmoittaa tai tallentaa itse.

Julkaisutietojen käsittelyajat ovat tammi-helmikuussa normaalia pidemmät joten toivomme tutkijoiden ilmoittavan erikseen, mikäli heidän julkaisutietojensa validointi tulee tehdä viipymättä.

Luotu 07.12.2020 | Muokattu 14.01.2021