Tutkija, tarkista kuluvan vuoden julkaisutietosi!

24.09.2018

Yliopiston verkkosivu-uudistus tuo yliopiston tutkijoiden julkaisut entistä paremmin näkyville, kun tutkijan julkaisutiedot noudetaan yliopiston sivuille suoraan UTUCRIS-tutkimustietojärjestelmästä. Siksi juuri nyt on hyvä hetki tarkistaa, että omat vuoden 2018 julkaisutiedot ovat ajan tasalla.

​Syyskuun puoliväliin mennessä UTUCRISiin on saatu noin 2400 vuonna 2018 ilmestyneen julkaisun julkaisutiedot. Määrä on kuitenkin vain osa Turun yliopistossa tehdystä tutkimuksesta.

Oman julkaisuluettelonsa pääsee tarkistamaan kätevimmin TutkijanCV-toiminnolla osoitteessa http://utu.fi/tutkijancv. TutkijanCV:n julkaisulista sisältää kaikki UTUCRISiin viedyt julkaisutiedot.

Julkaisuluettelossani on puutteita – mitä seuraavaksi?

Yliopiston kirjasto hakee automaattisesti julkaisutietoja Web of Science- ja Scopus-tietokannoista. Suuri osa julkaisuista – erityisesti tieteelliset monografiat sekä suomenkieliset ja suurelle yleisölle tarkoitetut julkaisut – jää kuitenkin hakujen ulkopuolelle, minkä takia tutkijoiden on ilmoitettava tietojaan myös itse.

Tarkistamalla alkuvuoden julkaisutietosi jo nyt helpotat siis samalla vuodenvaihteen urakkaasi.

Jos tiedät, että tieteellinen artikkelisi, teoksesi tai muu julkaisusi on jo ilmestynyt, muttet löydä sitä julkaisuluettelostasi, ilmoita julkaisun tiedot suoraan kirjastolle verkkolomakkeella. Samalla saat artikkelisi viimeisen hyväksytyn käsikirjoituksesi rinnakkaistallennetuksi UTUCRISiin. Kirjasto validoi tiedot ja tarkistaa kustantajan luvan käsikirjoituksen rinnakkaistallentamiselle.

Jos löydät julkaisuluettelostasi virheellisiä tietoja, ota yhteyttä kirjaston tutkimustietojärjestelmätiimiin sähköpostitse osoitteeseen researchportal@utu.fi.
Tiimi auttaa myös muissa tutkimustietojärjestelmän käyttöön ja julkaisutiedonkeruuseen liittyvissä asioissa.

Entä vanhat julkaisut?

Kirjasto on tuonut tutkimustietojärjestelmään tietoja vuosien 2010-13 julkaisuista sekä täydennyksiä vuosien 2014-15 tietoihin. Tutkijat voivat tuoda vuotta 2010 vanhempia julkaisuja sekä julkaisuja joita ei ole tehty Turun yliopistoon itsenäisesti lähdetietokannoista tai tallentaa niitä järjestelmään manuaalisesti. Myös tähän saa apua ja tukea kirjastosta.

Lue lisää kirjaston UTUCRIS-oppaasta
Linkki tutkimustietojärjestelmään ja yliopiston tutkimusportaaliin: http://research.utu.fi/

Luotu 24.09.2018 | Muokattu 11.10.2018