Tutkimusdatan hallinnan perusteet -kurssi väitöskirjatutkijoille ja postdoc -tutkijoille

01.12.2020

Tutkimusdatan hallinnan perusteet (Basics of Research Data Management, BRDM, 3 op.) -kurssilla käydään läpi tutkimusprojektin datanhallinnan keskeisiä kysymyksiä yhdessä tutkijaopettajien, lakiasiasiantuntijoiden, tietosuojavastaavan, kirjaston data-asiantuntijoiden, biostatistikon, tutkimuksen IT-palveluasiantuntijoiden ja Tietoarkiston asiantuntijoiden kanssa. Ilmoittautuminen kurssille on nyt auki ja kurssi alkaa maaliskuussa 2021.

Opit datan vastuullista hallintaa erilaisissa tutkimuskonteksteissa ja laadit kurssin aikana datanhallintasuunnitelman omalle tutkimusdatallesi. Voit valita sinulle sopivan linjan neljästä vaihtoehtoisesta linjasta:

• Natural science (in English)
  • Health sciences (in Finnish)
  • Qualitative research (in English)
  • Survey research (in Finnish)

Lisätietoja kurssin osaamistavoitteista, menetelmistä, tarkat päivämäärät sekä ilmoittautuminen löytyvät yliopiston PEPPI-järjestelmästä.
Huomaathan, että kirjautumiseen käytetään NettiOpsu-linkkiä tohtorikoulutettaville ja Webropol-linkkiä postdoc -tutkijoille.

Varmista osanottosi hyvissä ajoin. Osanottajamäärä on rajallinen, ja paikat täytetään ilmoittautumisjärjestyksessä. Kurssin tuottavat yhteistyössä Turun yliopiston ja Åbo Akademin asiantuntijat.

Lisätiedot:

• Jukka Rantasaari, kirjaston palvelupäällikkö, BRDM -projektin koordinointi, Turun yliopisto
  • Päivi Kanerva, informaatikko, BRDM -kurssin vastuuopettaja, Turun yliopisto
  • Yrsa Neuman, avoimen tieteen koordinaattori, Åbo Akademi