Tutustu pienpainatteisiin 14.11. Raisiossa

15.03.2018

Raisiossa sijaitsevat Turun yliopiston kirjaston sanomalehti- ja pienpainatepalvelut. Keskiviikkona 14.11. 2018 on suurella yleisöllä tilaisuus tutustua Raision laajoihin varastotiloihin ja uskomattoman monipuolisiin pienpainate- ja sanomalehtikokoelmiin.

​Turun yliopiston kirjasto on saanut suomalaisia  pienpainatteita itsenäisyyden alkuvuosilta saakka. Pienpainatteisiin kuuluvat esimerkiksi:

• koulujen vuosikertomukset
  • verotuskalenterit, aikataulut ja puhelinluettelot
  • erilaiset kuntien, yritysten ja yhdistysten julkaisut, kuten mainokset, matkailuesitteet ja vuosikertomukset
  • julisteet ja kalenterit
  • teatteri- ja konserttiohjelmat

Pienpainatteet tarjoavat silmäyksen menneiden aikojen henkeen ja tyyliin. Etenkin oman suvun tai muiden henkilöiden elämänvaiheista pienpainatteet saattavat antaa arvokkaita lisätietoja. Monet pienpainatteet ovat myös esteettisiä elämyksiä.

Kierros alkaa 16.30 ja kestää noin 45 minuuttia. Kierrokselle mahtuu 15 henkilöä.

Raision sanomalehti- ja pienpainatepalvelut
Kalustekatu 1 B - kartta

Tutustu pienpainatteisiin etukäteen!
Pienpainateopas

Ilmoittautumiset:
kirjasto@utu.fi

Vapaakappaleoikeuden juhlavuosi 2019

Vuonna 2019 Turun yliopiston kirjasto juhlii vapaakappaleoikeuden 100-vuotisjuhlavuotta. Juhlavuonna järjestämme lisää tutustumiskierroksia ja muita kulttuuriaineistoja esitteleviä tapahtumia - seuraa tiedotteitamme ja tule mukaan juhlavuoden tapahtumiin!

Luotu 15.03.2018 | Muokattu 29.10.2018