Tutustu Turun yliopiston kirjastoon virtuaalikävelyllä

03.09.2021

Joko tunnet tien oman alasi kirjastoon? Oletko kuullut tarinan Feeniks-kirjastosta ja Joutsenen veljesten kultalöydöstä? Tunnetko jo Yliopistonmäelle johtavat monet portaat? Mitä taideteoksia kampukselta löytyy matkalla kirjastosta toiseen?

Turun yliopiston satavuotisjuhlan kunniaksi koottu virtuaalikävelykartta esittelee kirjaston tiloja ja historiaa sekä yliopiston kampusaluetta. Karttapisteiksi on valittu kirjaston toimipaikat ja kampuksen keskeisiä rakennuksia, maamerkkejä ja taideteoksia. Yhdessä ylioppilaskunnan kanssa karttaan on lisätty myös opiskelijoille tärkeitä paikkoja. Osa tarinoista avaa kohteiden historiaa – tästä syystä kävelyllä voi poiketa ns. Hämähäkkitontilla ja Kauppatorin laidalla, jossa yliopisto kirjastoineen aloitti taipaleensa nyttemmin jo puretussa Phoenix-hotellissa.

Kävelykierroksen kohteista on tarjolla kuvia ja tarinoita sekä luettavassa että kuunneltavassa muodossa. Virtuaalikävelykartan avulla kaikki kiinnostuneet voivat tutustua kampuksen kirjastoihin etänä tai paikan päällä. Kirjasto kutsuu erityisesti uudet opiskelijat kierrokselle mukaan kotiutumaan kirjastoihin ja yliopistolle!

Virtuaalikävelylle pääset seuraavasti: lataa puhelimeesi Citynomadi-sovellus ja etsi Community-puolelta kierros nimeltä ”Turun yliopiston kirjasto ja sen ympäristö”. Puhelimen gps-paikannuksen avulla voit seurata reittiä kätevästi ja saat ilmoituksen aina, kun lähestyt kierroksen karttapisteitä.

Pääset virtuaalikävelylle myös suoraan Citynomadin sivuilta.

Luotu 03.09.2021 | Muokattu 03.09.2021