Uusi opiskelija – näin hankit kirjastokortin

17.08.2015

Kirjastossa asioidessasi tarvitset kirjastokortin, jonka saat maksutta mistä tahansa kirjastoyksiköstämme esittämällä henkilöllisyystodistuksesi.

​Jos aloitat opiskelut tänä vuonna, tarvitset kirjastossa asioimiseen Turun yliopiston kirjastokortin.

Voit hakea kirjastokorttisi kirjaston asiakaspalvelupisteistä samalla kun lainaat ensimmäistä kertaa. Kirjastokortin saaminen edellyttää henkilöllisyystodistusta ja Suomessa olevaa kotiosoitetta.

Kirjastokortiksi käyvät myös

• Turun yliopiston vuotta 2013 vanhemmat viivakoodilliset opiskelijakortit
  • muiden yliopistojen ja korkeakoulujen viivakoodilliset kirjasto- ja opiskelijakortit

HUOM! Muista käydä aktivoimassa nämä kortit kirjastossa ennen käyttöä. Kortin aktivointi edellyttää henkilöllisyystodistusta ja Suomessa olevaa kotiosoitetta. Muistathan myös ottaa UTU-sähköpostisi käyttöön ennen kuin tulet kirjaston asiakkaaksi.

>> Kirjastokortin tilauslomeke

Kortti on henkilökohtainen

Kirjastokortti on henkilökohtainen, ja se on esitettävä aina lainaamisen yhteydessä. Kortin haltija on vastuussa kortilla lainatusta aineistosta ja sitoutuu noudattamaan kirjaston käyttösääntöjä.

PIN-tunnus

Jos haluat lainata automaatilla, tehdä varauksia, uusia lainoja tai katsoa lainatietojasi, tarvitset kirjastokortin numeron lisäksi henkilökohtaisen PIN-tunnuksen. Kaikille käyttäjille on määritelty aluksi sama oletus-PIN-tunnus (syntymäaikasi), joka tulee vaihtaa salaiseksi kirjautumalla Volter-tietokannassa omiin tietoihin ja painamalla ”Vaihda kortin PIN-koodi” -painiketta.

Unohtuneen PIN-tunnuksen voit vaihtaa käymällä kirjaston palvelupisteissä. Muista ottaa myös henkilöllisyystodistus mukaan!

Jos kortti katoaa tai osoite muuttuu

Ilmoita kortin katoamisesta välittömästi kirjastoon, jotta voimme estää kortilla lainaamisen. Osoitteen, sähköpostiosoitteen ja nimen muutokset voit ilmoittaa kirjastoon
  • sähköpostitse kirjasto@utu.fi
  • puhelimitse 050 455 7059