Uusia nimityksiä oikeustieteellisessä tiedekunnassa

09.12.2020

Mika Viljanen yksityisoikeuden apulaisprofessoriksi

Rehtori on nimittänyt Mika Viljasen yksityisoikeuden apulaisprofessoriksi (tenure track, II vaihe) ajalle 1.12.2020-30.11.2023.

OTT Mika Viljanen on otettu apulaisprofessorin tehtävään 1.1.2018 alkaen ja hän on tehtävässä ollessaan jatkanut aktiivista julkaisutoimintaa. Hänellä on aktiivinen rooli jatko-opiskelijoiden ohjaamisessa sekä tiedekunnan tohtoriohjelman kehittämisestä laajemminkin. Viljasella on opetusvastuita, minkä lisäksi hän on osallistunut aktiivisesti täydentävän rahoituksen hakemiseen sekä käynnissä olevien hankkeiden läpiviemiseen ja johtamiseen. Viljasella on aktiivista yhteistyötä niin kotimaisten kuin ulkomaistenkin tutkijoiden kanssa. Hän on osallistunut useisiin kansainvälisiin konferensseihin sekä organisoinut ja isännöinyt kansainvälistä tutkijavierailua.

Viljanen on oikeustieteellisen tiedekunnan tohtoriohjelman johtaja, johtokunnan jäsen ja Turun yliopiston tutkijakoulun varajäsen. Lisäksi Viljanen on toiminut vuoden 2019 alusta alkaen tiedekunnan tohtorikoulutettavien esimiehenä.

Apulaisprofessorin tehtäviin kuuluu harjoittaa ja ohjata tieteellistä tutkimustyötä, antaa siihen perustuvaa opetusta ja seurata tieteen kehitystä sekä osallistua alallaan yhteiskunnalliseen vuorovaikutukseen ja kansainväliseen yhteistyöhön.

Pauli Rautiainen erikoistutkijaksi

Oikeustieteellisen tiedekunnan dekaani Anne Kumpula on nimittänyt Pauli Rautiaisen erikoistutkijaksi 1.1.2021-31.5.2022.

Rautiainen työskentelee professori Juha Lavapuron johtamassa Suomen Akatemian rahoittamassa IDA-hankkeessa. Hankkeessa tutkitaan dataa ja yksityisyyttä. Hanke on tiedekunnan yhteistyöhanke Turun yliopiston historian, kulttuurin ja taiteiden tutkimuksen sekä tulevaisuuden teknologioiden laitoksien kanssa. Hankkeessa ovat mukana myös Tampereen yliopisto, Åbo Akademi ja Aalto-yliopisto.

Luotu 09.12.2020 | Muokattu 09.12.2020