Yliopistoseura jakoi apurahoja Turun yliopiston perustutkinto-opiskelijoille

17.04.2019

Turun Suomalainen Yliopistoseura on jakanut opiskelijoille pitäjänneuvos Valto Takalan rahastosta 25 kappaletta 1 000 euron apurahoja.

Yliopistoseuran apurahan sai 25 Turun yliopiston perustutkinto-opiskelijaa.

Yliopistoseura on halunnut kohdistaa tukensa erityisesti graduvaiheessa oleville opiskelijoille. Hakemuksia tuli määräaikaan mennessä 165 kappaletta, eli noin 15 prosenttia hakijoista sai anomukseensa myönteisen päätöksen.

– Yliopistoseura tukee apurahoin perustutkinto-opintojen loppuvaiheen opiskelijoita. Opinnoissa ansioituminen ja siitä saatu tunnustus ovat merkittäviä valtteja myöhemmässä työelämässä tai jatko-opinnoissa, toteaa seuran varapuheenjohtaja Kaisa Linderborg.

Linderborg ja Turun yliopiston rehtori Kalervo Väänänen jakoivat apurahat 16.4.2019 pidetyssä tilaisuudessa.

Maantieteen opiskelija Tommi Kärkkäinen ja psykologian opiskelija Essi Veki olivat apurahan saaneiden opiskelijoiden joukossa.

– Apurahan saaminen mahdollistaa sen, että voin muutaman kuukauden keskittyä töiden sijan opiskeluihin. Apurahan saamisella on ollut myös symbolinen puoli. Joku uskoi tutkimukseeni ja se rohkaisee eteenpäin, Kärkkäinen sanoo.

– Hakuprosessissa pääsi harjoittelemaan oman tutkimuksen tiivistämistä. Samalla aloin pohtia syvällisemmin sitä, mikä merkitys oman gradun aiheella on kyseisellä tutkimuskentällä. Tästä työstä on ollut iso hyöty, Veki toteaa.

Apuraha myönnettiin seuraaville opiskelijoille:

• Janne Aarnio, filosofia
  • Heidi Hannula, biotekniikka