Ympäristöntutkimuskeskus täydentää matemaattis-luonnontieteellisen tutkimustarjontaa

09.01.2014

Turun yliopiston ympäristöntutkimuskeskus on siirtynyt osaksi matemaattis-luonnontieteellistä tiedekuntaa 1.1.2014 alkaen.

​Keskus tukee ja edistää yliopiston strategian mukaista monitieteistä ja -alaista ympäristötieteellistä opetusta ja tutkimusta. Ympäristöntutkimuskeskukseen kuuluvat yliopiston tutkimusasemat Utsjoen Kevolla ja Länsi-Turunmaalla Seilissä sekä Aerobiologian yksikkö.

Lapin tutkimuslaitos Kevolla tutkitaan subarktisen alueen luontoa sekä ihmisen ja luonnon vuorovaikutusta. Saaristomeren tutkimuslaitos keskittyy Saaristomeren ja Itämeren alueen monitieteelliseen tutkimukseen. Aerobiologian yksikön perustehtäviä ovat siitepölyseuranta ja -tiedotus, minkä lisäksi yksikkö tarjoaa rakennusmikrobiologisia analysointipalveluja.

Luotu 09.01.2014 | Muokattu 09.01.2014