Akie
Yada
tutkijatohtori, psykologia
Ota yhteyttä
Julkaisut
Principal leadership practices for supporting teacher collaboration and collective teacher efficacy: A random intercept cross-lagged panel model (2025)
Educational Management Administration and Leadership
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
Validation of the Student and Teacher Version of the Japanese Perceptions of Inclusion Questionnaire (PIQ) (2025)
European Journal of Psychological Assessment
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
Teacher student-specific self-efficacy and its impact on students' academic self-concept, emotional well-being and social inclusion (2025)
Teaching and Teacher Education
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
All ready for action in inclusive classrooms? Conceptions of the tiered support framework, professional roles, and collaboration among Finnish pre-service teachers (2025)
International Journal of Inclusive Education
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
Applying the theory of planned behaviour to examine teachers' intentions to teach in inclusive classrooms and their inclusive practices (2025)
British Educational Research Journal
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
Latent Profiles of Early Language Development in a Large Finnish-Speaking Sample of the FinnBrain Birth Cohort Study (2025)
Journal of Speech, Language, and Hearing Research
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
Maternal Emotional Availability Supports Child Communicative Development Regardless of Child Temperament: Findings From the FinnBrain Birth Cohort Study (2025)
Infancy
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
Reciprocal relationships between a child’s engagement with faces and mother–child interaction at 8, 30, and 60 months (2024)
Developmental Psychology
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
Exploring the role of teachers' attitudes towards inclusive education, their self-efficacy, and collective efficacy in behaviour management in teacher behaviour (2023)
Teaching and Teacher Education
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))