Jannica Nyman profiilikuva
Jannica
Nyman
väitöskirjatutkija, markkinointi

Ota yhteyttä

Asiantuntijuusalueet

Kulutuskäyttäytyminen
Kuluttajakulttuuri

Tutkimus

Väitöskirjani keskittyy onnellisuuden ja kulutuksen välisen yhteyden tutkimiseen massamedian ja kulutuskulttuurin aikakaudella. Tutkin, miten teknologinen kehitys on vaikuttanut käsityksiin onnellisuudesta, kuluttajakäyttäytymisestä ja yhteiskunnallisista arvoista. Kuluttajakulttuuriteoriaa (Consumer Culture Theory) hyödyntäen väitöskirjani pyrkii käsittelemään monimutkaista suhdetta mediavetoisten kulutusideologioiden ja yksilöllisten ja yhteiskunnallisten onnellisuuskäsitysten välillä ja tarjoaa syvällisiä näkemyksiä nykyajan kulutuskulttuurista ja sen vaikutuksista.

Olen väitöskirjatutkijana mukana LASKU-tutkimushankkeessa, jossa tutkitaan, miten kuluttajat sopeutuvat kriisiolosuhteiden ja alenevan elintason aiheuttamaan kulutusmahdollisuuksien vähenemiseen. Hanketta johtaa dosentti, yliopistonopettaja Samuel Piha ja sitä rahoittaa  Liikesivistysrahasto 2024-2026.