Johanna
Tigert
yliopistonlehtori, opettajankoulutuslaitos (Rauma)
Ph.D
Linkit
Asiantuntijuusalueet
Monikieliset ja maahanmuuttajataustaiset oppilaat
kulttuuri- ja kielitietoinen opetus
opettajankoulutus
Biografia
Johanna Tigert, Ph.D., on kasvatustieteen yliopistonlehtori jonka tutkimus keskittyy monikielisten ja maahanmuuttajataustaisten oppilaiden oppimiseen ja opettamiseen. Tigert väitteli soveltavan kielitieteen tohtoriksi University of Marylandissa Yhdysvalloissa.
Vastaanotot:
Työhuoneella PÄ 118:
Syyskuu: Ti 13:00-14:00, Lokakuu: To 12:00-13:00, Marraskuu: Ke 10:00-11:00, Joulukuu: To13:00-14:00
Zoomissa (lähetä ensin sähköposti): Ma 9:00-10:00
Julkaisut
“Maintaining Our Integrity as Teachers and Human Beings”: How a Dialogic Research Partnership Created a Humanizing Space for Early Career Teachers of Multilingual Students (2024)
(A3 Vertaisarvioitu kirjan tai muun kokoomateoksen osa)Teaching Culturally and Linguistically Diverse Learners: A Content Analysis of Teacher Professional Organizations’ Position Statements (2024)
Teachers College Record
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
Supporting Multilingual Learners: A Pilot Survey of Art Teachers (2024)
Studies in Art Education
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
“I’m here, I can help”: Supporting Southeast Asian American Community College Students (2023)
Journal of Southeast Asian American Education and Advancement
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
A transatlantic teacher educator: My life and career across two countries and languages (2023)
(Kirjan tai muun kokoomateoksen osa (B2))“Sometimes my tongue stucks with fluency”: International students’ English needs at a higher education institution (2022)
Northeastern Educational Research Association (NERA) Annual Conference
(Vertaisarvioimaton konferenssijulkaisu (B3))
Humanizing classroom management as a core practice for teachers of multilingual students (2022)
TESOL Quarterly
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
A space for culturally and linguistically diverse learners?: Using S-STEP to examine world language teacher education (2022)
International Multilingual Research Journal
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
From humanizing principles to humanizing practices: Exploring core practices as a bridge to enacting humanizing pedagogy with multilingual students (2022)
Teaching and Teacher Education
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
Beyond the “core” curriculum: expanding access to multilingual learners (2022)
International Multilingual Research Journal
(Toimitustyö tieteelliselle lehdelle, kokoomateokselle tai konferenssijulkaisulle (C2))