Johanna
Tigert
yliopistonlehtori, opettajankoulutuslaitos (Rauma)
Ph.D
Linkit
Asiantuntijuusalueet
Monikieliset ja maahanmuuttajataustaiset oppilaat
kulttuuri- ja kielitietoinen opetus
opettajankoulutus
Biografia
Johanna Tigert, Ph.D., on kasvatustieteen yliopistonlehtori jonka tutkimus keskittyy monikielisten ja maahanmuuttajataustaisten oppilaiden oppimiseen ja opettamiseen. Tigert väitteli soveltavan kielitieteen tohtoriksi University of Marylandissa Yhdysvalloissa.
Vastaanotot:
Työhuoneella PÄ 118:
17.1. - 7.2. ke 13-14, 14.2. - 15.5., ke 12-13
Zoomissa (lähetä ensin sähköposti): pe 10-11
Julkaisut
“I’m here, I can help”: Supporting Southeast Asian American Community College Students (2023)
Journal of Southeast Asian American Education and Advancement
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
A transatlantic teacher educator: My life and career across two countries and languages (2023)
(Kirjan tai muun kokoomateoksen osa (B2))A space for culturally and linguistically diverse learners?: Using S-STEP to examine world language teacher education (2022)
International Multilingual Research Journal
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
From humanizing principles to humanizing practices: Exploring core practices as a bridge to enacting humanizing pedagogy with multilingual students (2022)
Teaching and Teacher Education
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Beyond the “core” curriculum: expanding access to multilingual learners (2022)
International Multilingual Research Journal
(Toimitustyö tieteelliselle lehdelle, kokoomateokselle tai konferenssijulkaisulle (C2))
English language development specialists' views on emergency remote teaching (2022)
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))“Sometimes my tongue stucks with fluency”: International students’ English needs at a higher education institution (2022)
Northeastern Educational Research Association (NERA) Annual Conference
(Vertaisarvioimaton konferenssijulkaisu (B3))
Humanizing classroom management as a core practice for teachers of multilingual students (2022)
TESOL Quarterly
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Novice teachers’ use of pedagogical language knowledge to humanize language and literacy development (2021)
TESOL journal
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Beyond the “core”: Preparing art educators to meet the needs of culturally and linguistically diverse students (2021)
TESOL Quarterly
(Kirjoitus tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (B1))