Mari Mäkilä profiilikuva
Mari
Mäkilä
kotimaiset kielet ja niiden sukukielet
PhD
KISUVI

Ota yhteyttä

Arcanuminkuja 1
20500
Turku

Asiantuntijuusalueet

Kielen oppiminen
L2-ruotsi
L2-englanti
suullinen oppijankieli
kirjoitettu oppijankieli

Biografia

12.12.2024 –

Post doc -tutkija


06.06.2016 – 11.12.2024

Jatko-opiskelija, Pohjoismaiset kielet, Turun yliopisto

08/2016 – 12/2016

Svenska Litteratursällskapet i Finland

01.01.2017 – 01.03.2021

Tohtorikoulutettava, Utuling, Turun yliopisto

01.06 – 20.08.2021

Projektitutkija, Helsekvenser i tre morfologiskt olika inlärarspråk, Pohjoismaiset kielet, Turun yliopisto (Svenska kulturfonden)

01.04.2022 – 31.03.2023

Projektitutkija, Monikielisten kirjoittajien kirjoitusprosessit: sanastokeskittymien ja sujuvuuden visualisointi graafiteorian avulla (KISUVI), Kieli- ja käännöstieteiden laitos, Turun yliopisto (Koneen säätiö)

01.04.2023 – 31.03.2024

Väitöskirjatutkija, Utuling, Turun yliopisto (Svenska kulturfonden)

01.04.2024 – 11.12.2024

Väitöskirjatutkija, Monikielisten kirjoittajien kirjoitusprosessit: sanastokeskittymien ja sujuvuuden visualisointi graafiteorian avulla (KISUVI), Kieli- ja käännöstieteiden laitos, Turun yliopisto (Koneen säätiö)

12.12.2024 – 31.05.2025

Post doc -tutkija, Monikielisten kirjoittajien kirjoitusprosessit: sanastokeskittymien ja sujuvuuden visualisointi graafiteorian avulla (KISUVI), Kieli- ja käännöstieteiden laitos, Turun yliopisto (Koneen säätiö)

Opetus

Kevät 2017 Opettaja projektikurssilla Suullisen oppijankielen analysointi

Syksy 2017 Opettaja projektikurssilla Tieteellisen symposiumin järjestäminen

Syksy 2018 Opettaja kurssilla Ajankohtaista tutkimusta pohjoismaisten kielten alalta

Syksy 2020 Opettaja kurssilla Ajankohtaista tutkimusta pohjoismaisten kielten alalta

Tutkimus


KISUVI-projektissa tutkin sujuvuutta monikielisten oppijoiden kirjoitusprosesseissa.

Olen kiinnostunut siitä, miten suomenkieliset ruotsin ja englannin oppijat tuottavat komplekseja rakenteita. Tutkimuksessani kartoitan muun muassa eroja kirjallisen ja suullisen tuotoksen välillä sekä oppijoiden yksilöllistä tapaa tuottaa kohdekieltä.

Julkaisut

Järjestä: