
Minna
Kyttälä
apulaisprofessori II vaihe, Kasvatustieteiden laitos
Associate Professor (Tenure Track)
Links
Asiantuntijuusalueet
erityispedagogiikka
oppiminen ja oppimisen vaikeudet
matemaattiset oppimisvaikeudet
työmuisti ja tiedonkäsittely
matematiikka-ahdistus
monikulttuurisuus
arviointi
opettajuus
opettajankoulutus
Julkaisut
Assessment conceptions of Finnish pre-service teachers (2022)
European Journal of Teacher Education
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Neuropsykiatrisesti oireilevat nuoret palvelujen pyörteissä – sosiaalityön, nuorisopsykiatrian ja erityispedagogiikan yhteistutkimus, NEPSOS (2022)
Kasvatustieteen päivät
(Muu (O2))
Opettajaksi opiskelevien käsityksiä oppimisen ja koulunkäynnin tuen arviointivastuun jakaantumisesta (2022)
e-Erika : Erityispedagogista tutkimusta ja koulutuksen arviointia
(Artikkeli ammattilehdessä tai kirjoitus ammatillisessa blogissa (D1))
Tukivastemallitehtävä opettajien täydennyskoulutusjaksolla (2022)
Oppimisen ja oppimisvaikeuksien erityislehti
(Kirjoitus tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (B1))
Hyvän arvioitsijan muotokuva – erityisopettajaksi opiskelevien käsityksiä hyvän arvioitsijan ominaisuuksista (2022)
Oppimisen ja oppimisvaikeuksien erityislehti
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Exploring pre-service special needs teachers’ assessment conceptions and assessment self-efficacy (2022)
European Journal of Special Needs Education
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Neuropsykiatrisesti oireileva nuori monialaisten palvelujen viidakossa (2022)
Kas!-blogi
(Yleistajuinen artikkeli tai blogikirjoitus (E1))
Opettajien puheessa rakentuvat kielellisen ja kulttuurisen eronteon diskurssit (2022)
Kasvatus ja Aika
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Assessment conception patterns of Finnish pre-service special needs teachers: the contribution of prior studies and teaching experience (2021)
European Journal of Special Needs Education
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Mathematics Performance Profiles and Relation to Math Avoidance in Adolescence: The Role of Literacy Skills, General Cognitive Ability and Math Anxiety (2021)
Scandinavian Journal of Educational Research
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))