
Minna
Kyttälä
professori, kasvatustieteiden laitos
Asiantuntijuusalueet
erityispedagogiikka
oppiminen ja oppimisen vaikeudet
matemaattiset oppimisvaikeudet
työmuisti ja tiedonkäsittely
matematiikka-ahdistus
monikulttuurisuus
arviointi
opettajuus
opettajankoulutus
Julkaisut
Kohti jaettua asiantuntijuutta inklusiivisessa koulussa? Näkökulmia moniammatilliseen yhteistyöhön (2024)
Kasvatus : Suomen kasvatustieteellinen aikakauskirja
(B1 Vertaisarvioimaton kirjoitus tieteellisessä lehdessä )
Lasten ja nuorten hyvinvointi on koko yhteiskunnan vastuulla (2024)
e-Erika : Erityispedagogista tutkimusta ja koulutuksen arviointia
(D1 Artikkeli ammattilehdessä)
Samalla kartalla, eri poluilla? – Miten ammattilaisten tarjoama tuki kohtaa lasten moninaistuvat tuen tarpeet? (2024)
(E1 Yleistajuinen artikkeli lehdessä)Yksilön korjaamisesta yhteisön asenteiden ja käytäntöjen korjaamiseen (2024)
e-Erika : Erityispedagogista tutkimusta ja koulutuksen arviointia
(D1 Artikkeli ammattilehdessä)
Lukiolaisten mielenterveyden tukeminen koronapandemian jälkeen (2024)
e-Erika : Erityispedagogista tutkimusta ja koulutuksen arviointia
(D1 Artikkeli ammattilehdessä)
Professional collaboration for children and adolescents with neurodevelopmental disorders: a scoping review (2024)
European Journal of Special Needs Education
(Vertaisarvioitu katsausartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A2))
Jotain vanhaa, jotain uutta (2023)
e-Erika : Erityispedagogista tutkimusta ja koulutuksen arviointia
(Artikkeli ammattilehdessä tai kirjoitus ammatillisessa blogissa (D1))
Erityisopettajan arviointityössä kohtaamat kompromissit (2023)
Oppimisen ja oppimisvaikeuksien erityislehti
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Opettajaksi opiskelevien erilaisia käsityksiä arviointitavoista (2023)
Kasvatus-lehti - Koulutuksen tutkimuslaitos
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Puhetta perusopetuksesta, sen tilasta ja kehittämisestä (2023)
e-Erika : Erityispedagogista tutkimusta ja koulutuksen arviointia
(D1 Artikkeli ammattilehdessä)