
Timo
Halttunen
väitöskirjatutkija, sosiologia
M.Soc.Sc.
Links
Asiantuntijuusalueet
Elinikäinen oppiminen
osaamisperustaisuus koulutuksessa
aiemmin hankitun osaamisen tunnistaminen ja tunnustaminen
osaamisen validointi
elinikäinen ohjaus
täydennyskoulutus
koulutuspolitiikka
kulttuurienvälinen osaaminen
Biografia
Toimin yksikönjohtajana Aluetutkimuksen ja kehittämisen yksikössä, joka on osa Brahea-keskusta.
Opetus
Opetan satunnaisesti yliopiston henkilöstökoulutuksen kursseilla Bolognan prosessiin, koulutuspolitiikkaan ja korkeakoulutuksen modernisaatioon liittyvistä aiheista: elinikäinen oppiminen, osaamisperustaisuus koulutuksessa, aiemmin hankitun osaamisen tunnistaminen ja tunnustaminen, osaamisen validointi, elinikäinen oppiminen, elinikäinen ohjaus, täydennyskoulutus, koulutuspolitiikka, kulttuurienvälinen osaaminen.
Tutkimus
Tutkimusaiheeni on asiantuntijuuden kehittyminen uusissa ja muotoutuvissa ammateissa. Teen tutkimusta myös korkeakoulutuksen modernisaation alueella.
Julkaisut
Jatkuvan oppimisen puhe haastaa meidät kysymään, millaista osaamista työelämässä ja laajemmin yhteiskunnassa oikeastaan tarvitaan (2022)
(Yleistajuinen artikkeli tai blogikirjoitus (E1))Ammatillisen puheen ja akateemisen kielen tasapainoa etsimässä (2022)
(Artikkeli ammatillisessa kokoomateoksessa (D2))Osaajat esiin osaamisen validoinnilla (2022)
Maalta ja mereltä: Brahea-keskuksen blogi
(Yleistajuinen artikkeli tai blogikirjoitus (E1))
Surviving and thriving in turbulent times (2022)
EUCEN studies : eJournal of university lifelong learning
(Kirjoitus tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (B1))
Inclusion into academic life: a guide for peer support groups in higher education (2022)
(Oppikirja, ammatillinen käsi- tai opaskirja taikka sanakirja (D5))Upskilling and reskilling workforce in tourism for sustainable development (2022)
Maalta ja mereltä: Brahea-keskuksen blogi
(Yleistajuinen artikkeli tai blogikirjoitus (E1))
Monikulttuurisen asiantuntijan koulutusmallin kehittäminen vuosina 2008-2022 (2022)
(Artikkeli ammatillisessa kokoomateoksessa (D2))Osaavatko opettajat tunnistaa osaamista? (2022)
Maalta ja mereltä: Brahea-keskuksen blogi
(Yleistajuinen artikkeli tai blogikirjoitus (E1))
Drivers for flexibility. Three questions to Maureen Andrade and Karen Ferreira-Meyers (2022)
EUCEN studies : eJournal of university lifelong learning
(Kirjoitus tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (B1))
Three pillars for better inclusion in higher education (2022)
EUCEN studies : eJournal of university lifelong learning
(Kirjoitus tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (B1))