Rauman Seminaarin puutarhan tutkimus

Tutkimusjulkaisuja Turun yliopiston Rauman kampuksen kasvatustieteellisestä puutarhasta.

  • Ruokonen, I. & Lepistö J. (2024). Children’s artistic expressions inspired by nature during early childhood garden pedagogy. International Journal of Education Through Art 20(2), 167–182. https://doi.org/10.1386/eta_00159_1
  • Aerila, J.-A. & Rönkkö, M.-L. (2023). Learning STEAM content via arts-based hands-on activities. Teoksessa W. Yang, S. Kewalramani & J. Senthil (toim.), STEAM Education in the Early Years: Achieving the Sustainable Development Goals (s. 91–107). Routledge. https://doi.org/10.4324/9781003353683
  • Koskela, T., Kokkonen, O., Urmson, K., Koivuniemi, M., Turunen, V., Saurio, K., Kortelahti, M. & Keinänen, H. (2021). Versatile educational opportunities in a garden environment for teacher trainees. Teoksessa M. Metsärinne, T. Heino, R. Korhonen & M. Esko (toim.), Culture and tradition - at school and at home (s. 258–264). https://sites.utu.fi/rnk/tutkimus-ja-kokeilu/julkaisut/
  • Ruokonen, I. & Lepistö, J. (2021) The Rauma teaching garden as a cultural heritage milieu and place to grow. Teoksessa M. Metsärinne, T. Heino, R. Korhonen & M. Esko (toim.), Culture and tradition - at school and at home (s. 114–127). https://sites.utu.fi/rnk/tutkimus-ja-kokeilu/julkaisut/
  • Aerila, J. & Keskitalo, A. (2018). Miniatyyripuutarhat eheyttävän oppimisen välineinä. Kipinä 1/2018, 40–43. https://research.utu.fi/converis/portal/detail/Publication/36552932
  • Keskitalo, A., Aerila J-A. & Rönkkö, M.-L. (2017). Puutarhaa suojelemassa. Storyline-menetelmä, taidelähtöisyys ja ajattelutaidot eheyttävän lapsilähtöisen pedagogiikan keskiössä. Teoksessa M. Kallio, R. Juvonen & A. Kaasinen (toim.), Jatkuvuus ja muutos opettajankoulutuksessa (s. 196–213). Suomen ainedidaktisen tutkimusseuran julkaisuja. Ainedidaktisia tutkimuksia 12. http://hdl.handle.net/10138/229862
  • Aerila, J., Keskitalo, A. & Urmson, K. (2016). A-B-C – Shaping Alphabets with Methods of Outdoor and Multisensory Learning. Varhaiskasvatuksen Tiedelehti, Journal of Early Childhood Education Research Vol. 5, No. 1, 19–43. http://jecer.org/fi/wp-content/uploads/2016/02/AerilaKeskitalo-Urmson-issue5-1.pdf
  • Granö, P., Aerila, J., Keskitalo, A., Rönkkö, M. L., Niinistö, H., Grönman, S. & Esko, M. (2016). Oikeasti oppimaan! Yhdistää koululaiset ja yhteisön. Teoksessa M. Soininen & T. Merisuo-Storm (toim.), Mikä mäki! Tiedäks snää: 120 vuotta opettajankoulutusta Rauman Myllymäellä. Turun yliopiston opettajankoulutuslaitos, Rauman yksikkö.
  • Granö, P. (2016). Play environments of expatriate French children and native children in Finland. Journal of Finnish Studies, 19(1), 187–207. https://doi.org/10.5406/28315081.19.1.11
  • Kärki, T., Keinänen, H., Hoikkala, M. & Niinistö, H. (2014). Enhancing collaboration and a holistic approach in teacher training education with tablet-assisted experiential outdoor adventure education. Teoksessa H. L. T. Heikkinen, J. Moate & M.-K. Lerkkanen (toim.), Enabling Education: Proceedings of the annual conference of Finnish Educational Research Association, FERA 2013 (s. 165–184). Research in Educational Sciences / Kasvatusalan tutkimuksia, No. 66. FERA Suomen kasvatustieteellinen seura.