Mediakutsu: Kisan kautta suoraan kaupan hyllylle

21.08.2023

Elintarvikealan pk-yrityksille suunnatun Hyllypaikka-kilpailun finaali pidetään vierailukeskus Joessa maanantaina 28.8.2023 klo 13–16.

Hyllypaikka on kilpailu Varsinais-Suomen elintarvikealan pk-yrityksille. Kilpailussa finaaliin valitut yritykset pitchaavat uuden tuotteensa ruokaketjun ostajista ja alan ammattilaisista koostuvalle tuomaristolle. Tuomarit valitsevat voittajan, jonka uutuustuote pääsee kuukauden ajaksi hyllypaikalle K-Citymarket Skanssiin ja Foodora Marketiin.

Median edustajat ovat tervetulleita seuraamaan kilpailun finaalia. Yritykset esittelevät tilaisuudessa omat uutuustuotteensa ja maistattavat niitä niin tuomaristolle kuin yleisöllekin. Kilpailu järjestetään Vierailukeskus Joessa Turussa (Lemminkäisenkatu 12 B) maanantaina 28.8. klo 13 alkaen. Tilaisuudessa on kahvitarjoilu.

Mukana olevat yritykset

Deliverde puutarhat Oy – Deliverde chilikastike
Bentå AB OY – Kaifan Sauces
Lapin Maria Oy – Fermentoitu Kelpo-umamiketsuppi
Knaapin tila – Piparjuurikastike
Turun Mestaripalvi Oy – Pläkkikaupungin pastrami
Voima-Papu Finland Oy – Emännän Läimäsy sitruunapippurinen härkäpapu snack
Yli-Pihanperän maatila – Pöönaut-juoma
Vallan Maukas Oy – Mangalitza Smokey makkara

Tuomaristossa istuvat Jarno Lehtimäki (Foodora Market), Jaakko Kauppinen (K-Citymarket Skanssi), Johanna Pfeiffer (FinDe Business Consulting Oy), Lauri Sipponen (Laitilan Wirvoitusjuomatehdas) ja Janne Juvonen (VoiVeljet) Oy.

Lisätiedot ja haastattelupyynnöt:

Mari Norrdal
Kehityspäällikkö
FFF / Turun yliopisto
p. 0405502471
mari.norrdal@utu.fi

Henna Kyyrä
Projektipäällikkö
Yrityssalo Oy
p. 050 3237754
henna.kyyra@yrityssalo.fi

Ilmoittautumiset tilaisuuteen:

Vivi Wihanto
projektipäällikkö
Foody Allen Oy
p. 040 7627533
vivi@foodyallen.fi

Hyllypaikka on osa Turun Yliopiston ja Yrityssalon toteuttamaa VarsiFood-projektia. Hanketta rahoitetaan REACT-EU-rahoituksella osana Euroopan unionin covid-19-pandemian johdosta toteuttamia toimia. Tapahtuman toteuttaa Foody Allen Oy yhteistyössä hankkeen kanssa.

Varsifood-logo Varsinais-Suomen liiton logo Yrityssalon logo Logo Vipuvoimaa EU:lta -logo EU-logo

Luotu 21.08.2023 | Muokattu 21.08.2023