Samuel Pihasta kuluttajatutkimuksen dosentti

06.11.2020

Kauppatieteiden tohtori Samuel Pihalle on myönnetty dosentuuri Turun kauppakorkeakoulun markkinoinnin aineeseen, erityisalanaan kuluttajatutkimus.

Piha väitteli tohtoriksi vuonna 2018 ja valmistui maisteriksi vuonna 2014. Hän työskentelee tutkijatohtorina Vaasan yliopistossa ja erikoistutkijana Turun yliopistossa.

Pihan tieteellinen tutkimus on keskittynyt kuluttajakäyttäytymiseen. Häntä kiinnostavia alueita ovat esimerkiksi kuluttajan voimaantuminen ja evoluutiopsykologia, ostokäyttäytyminen sekä terveisiin elämäntapoihin, seksuaalisuuteen, ruokaan ja liikuntaan liittyvä kuluttaminen.

Piha on ollut laajasti vastuussa alansa akateemisesta opetuksesta. Turun kauppakorkeakoulussa hän opettaa muun muassa kuluttajakäyttäytymisen aineopintokurssia, kuluttajatutkimuksen syventävää kurssia sekä markkinoinnin perusteita.

Lisäksi Piha tunnetaan tieteen yleistajuistajana ja aktiivisena mediakommentaattorina.

Lisätiedot: Samuel Piha (0405817601, samuel.piha@utu.fi)

Luotu 06.11.2020 | Muokattu 06.11.2020