Turun yliopiston ratkaisut meriteollisuusalan yrityksille esillä Navigate-messuilla 19.‒20.11.

17.11.2014

Turun yliopiston monitieteinen meriteollisuuden tutkimus etsii ratkaisuja alan yritysten kehityshaasteisiin ja uudistaa alan tieteellistä ymmärrystä.

​Turun yliopiston tiedote 17.11.2014

Turun yliopistossa on viime vuosina tehty meriteollisuuteen liittyvää tutkimusta yli kymmenessä eri tieteenalan yksikössä. Tutkimus keskittyy merisektorin liiketoiminnan uudistamiseen ja riskien hallintaan, strategiseen johtamiseen, tulevaisuuskuviin, uusiin kasvumahdollisuuksiin ja näitä tukeviin ICT-innovaatioihin.

Turun yliopiston meriteollisuuden tutkimus on esillä Turun yliopiston osastolla 61 Navigate-messuilla Turun Messukeskuksessa 19.‒20.11.

Osastolla on mahdollisuus tutustua Turun yliopistoon meriteollisuusalan yritysten kumppanina muun muassa teknologiaan, liiketoiminnan ja henkilöstön kehittämiseen tai kansainvälistymiseen liittyvien haasteiden ratkaisemisessa.

Osastolla esitellään mm. meriteollisuuden palvelukeskeisiä liiketoiminta¬malleja, merialan yritysten parissa suosittua liikkeenjohdon koulutusohjelmaa, meriteollisuuden tutkimus- kehittämis- ja innovaatio-ohjelmaa sekä teollisuusyritysten tuotekehitystoimintoja tukevaa Sensilab-ympäristöä ja yhdistetyn todellisuuden sekä ICT:n hyödyntämistä meriteollisuudessa.

Mukana ovat CCR Tutkimuspalvelut ja TSE exe Turun yliopiston kauppakorkeakoulusta sekä Merenkulkualan koulutus- ja tutkimuskeskus ja Technology Research Center Turun yliopiston Brahea-keskuksesta.

Lisätietoja:

CCR Tutkimuspalvelut