Tekoälyn monitieteinen opintokokonaisuus tutkinto-opiskelijoille ja avoimena yliopisto-opetuksena

Turun yliopiston Tekoälyakatemia järjestää Tekoälyn monitieteisen opintokokonaisuuden (25 op) lukuvuonna 2023 - 2024. Opintokokonaisuus on suunnattu yliopiston tutkinto-opiskelijoille ja avoimena yliopisto-opetuksena kaikille aiheesta kiinnostuneille. Opinnot alkavat elo-syyskuussa 2023 ja ne toteutetaan pääosin verkko-opintoina.

Opintokokonaisuudessa käsitellään nykyajan työelämän asiantuntijoiden tekoäly-osaamiselle olennaisia kysymyksiä: mitä tekoäly on, millaisia tekoälysovelluksia on olemassa ja miten tekoäly vaikuttaa yhteiskunnan eri osa-alueisiin. Opintojen tavoitteena on antaa opiskelijoille valmiudet ymmärtää tekoälyn merkitys erilaisissa asiantuntijatehtävissä.

Voit valita eri aiheita käsitteleviä opintojaksoja ja halutessasi voit koota jaksoista opintokokonaisuuden, jonka laajuus on vähintään 25 op. Tekoälyn perusteet ja Tietoturva ja tietosuoja / AI & Cyberssecurity (MOOC) -verkkokurssit ovat syksyllä 2023 maksuttomia kaikille.

Tutkinto-opiskelijoille tarjottavat opinnot esitellään Tekoälyakatemian sivuilla.

Avoimena yliopisto-opetuksena järjestettävistä opinnoista kiinnostuneille on tietoa tekoälyn opintojen esittelysivulla.

Infotilaisuuden ohjelma:
- Opintokokonaisuuden esittely
- Opiskeluun liittyviä käytännön asioita
- Yleisökysymykset

Tilaisuus on tarkoitettu sekä kokonaisuuteen jo ilmoittautuneille että ilmoittautumista vielä harkitseville.

Huomaathan, että ilmoittautuminen opintokokonaisuuteen alkaa jo 10.8.2023.

Tilaisuuden pitävät projektikoordinaattori Suvi Karila ja yliopistonlehtori Jari Björne sekä koordinaattori Heta Tossavainen (avoin yliopisto-opetus).

Osallistuminen Zoomissa:
Tilaisuus järjestetään verkossa osoitteessa (kopioi osoite):

Meeting ID: 673 5129 8069

Zoom-ohjeet