Turun yliopiston Vuoden kielitekona palkittiin Turun normaalikoulu

08.09.2021

Turun yliopiston Vuoden kielitekona palkittiin Turun normaalikoulu. Perusteluna valinnalle todettiin Turun normaalikoulun kouluttavat tulevista opettajista taitavia monikulttuurisuuden ja S2-kielisyyden asiantuntijoita.

Valintaperustelun mukaan Turun normaalikoulu on avoin jokaista kieli- ja kulttuuritaustaa kohtaan ja sillä on tärkeä rooli Varissuon kaupunginosassa. Koulu luo opetusharjoittelijoille turvallisen oppimisympäristön perehtyä kulttuuri-, kieli- ja etnisyyssensitiivisiin työkaluihin. Koulussa esitellään tapoja, joilla opetuksesta pystyy tekemään saavutettavan niin S2-taustaisille kuin erityisen tuen tarpeessa oleville oppilaille.

>> Lue koko uuutinen: Turun yliopiston lukuvuosi 2021–2022 avattiin avajaiskarnevaaleissa keskiviikkona 8.9.

Luotu 08.09.2021 | Muokattu 08.09.2021