3MT-tiedeluentokilpailussa tohtorikoulutettavat popularisoivat tutkimustaan – katso voittajien esitykset

15.03.2017

Kolmen minuutin tiede-esitysten kilpailun finaalissa voiton nappasi Tarek Omran ja toiseksi tuli Saana Myllyntausta. Yleisö äänesti suosikikseen Kalypso Filippoun.

​Turun yliopiston 3MT-kilpailun finaali käytiin päärakennuksen Tauno Nurmela -salissa torstaina 9.3. Finaalin voittanut Tarek Omran osallistuu Coimbra Groupin yhteiseen kansainväliseen kisaan videolla, joka kuvattiin finaalissa.

3MT, eli three minute thesis, on australialaisen Queenslandin yliopiston kehittämä akateeminen kilpailu, jossa tohtorikoulutettavat kilpailevat esittelemällä kolmessa minuutissa tutkimusaiheensa ja sen merkittävyyden.

Katso voittajien esitykset:

Tarek Omran (Finnish Doctoral Programme in Oral Sciences, FINDOS): Optimizing dental composite structures: A bio-memetic approach to dental mechanics

Saana Myllyntausta (Doctoral Programme of Clinical Investigation, CLIDP): Retirement - a window of opportunity for better sleep?

Kalypso Filippou (Doctoral Programme on Educational Policy, Lifelong Learning and Comparative Education Research – KEVEKO): A thesis on theses!

JV
Kuvat: Hanna Oksanen