Ahtisaari-päivien yleisötilaisuudessa 13.11. keskustellaan lapsista ja tulevaisuudesta

16.10.2014

Ahtisaari-päivien yleisölle avoin paneelikeskustelu järjestetään Turun yliopistossa 13.11. Martti Ahtisaaren kanssa keskustelevat professori Jani Erola, dosentti Linnea Karlsson ja professori Elina Pirjatanniemi aiheesta "Lapsista vastuullisia aikuisia – miten se tehdään?".

Turun yliopisto järjestää 13. marraskuuta klo 16.00–18.00 Educariumin Edu1-salissa (Assistentinkatu 5) Ahtisaari-päivien yleisötilaisuuden, jossa keskustellaan lapsista ja heidän tulevaisuudestaan sekä vastuullisuudesta.

Tilaisuus on kaikille avoin, mutta vaatii ilmoittautumisen 11.11. mennessä. Keskustelu on nähtävissä suorana MTV:n verkkosivuilla.

Ahtisaari-päiviä on vietetty vuodesta 2011 lähtien. Päivien tarkoitus on lisätä tietoa rauhanvälityksestä kaikilla yhteiskunnan tasoilla. Tänä vuonna päiviä vietetään Turussa. Turun yliopiston yleisötilaisuuden lisäksi ohjelmaan kuuluu muun muassa Ahtisaaren kouluvierailuja ja Sovittelijajuhla Turun Vanhalla Raatihuoneella.

Ahtisaari-päivien ohjelmaan kuuluu myös CMI:n toiminnanjohtaja Tuija Talvitien luento Turun yliopiston Publicumissa, Pub4-salissa samana päivänä klo 14.15 alkaen. Englanninkielisen luennon otsikko on "All Conflicts Can Be Resolved".

Lasten tulevaisuudesta keskustelevat 13.11. CMI:n hallituksen puheenjohtaja, presidentti Martti Ahtisaari, Turun yliopiston dosentti, lasten ja nuorisopsykiatrian erikoislääkäri Linnea Karlsson, Turun yliopiston sosiologian professori Jani Erola ja Åbo Akademin ihmisoikeusinstituutin johtaja, professori Elina Pirjatanniemi. Tilaisuuden juontaa toimittaja Maija Lehmusvirta.

TK

Luotu 16.10.2014 | Muokattu 27.07.2021