Alustavia suunnitelmia it-kurssien etäsuoritusmahdollisuudesta Kiteellä

11.10.2016

Kiteellä mahdollisesti järjestettävistä etäkursseista on tarkoitus saada oppia yliopiston koulutusvientiä varten.

​Alustavissa keskusteluissa on hahmoteltu yksittäisten it-alan etäkurssien suoritusmahdollisuutta Kiteen Evankelisen kansanopiston tiloissa. Kurssit pidetään englannin kielellä, mikä mahdollistaa myös kansainvälisten opiskelijoiden osallistumisen.

– Kyseessä on kokeilu, josta yliopisto saa kokemuksia etäkurssien järjestämisestä koulutusvientiä varten. Turun yliopisto on panostanut viime aikoina vahvasti uusien koulutusvientituotteiden kehittämiseen, rehtori Kalervo Väänänen kertoo.

Yliopisto myy koulutusvientiyhtiö Finland Universityn kautta muun muassa täydennyskoulutusta, opintomoduuleja ja tilauskoulutuksia. Mahdollisia asiakkaita ovat muun muassa ulkomaiset yritykset, julkisorganisaatiot, yliopistot sekä täydennys- ja tutkintokoulutuksesta kiinnostuneet henkilöt.

TK
Kuva: Christiaan Colen