Alvesalo-Kuusi Liverpoolin yliopiston vierailevaksi kunniaprofessoriksi

28.03.2014

​Oikeussosiologian professori  Anne Alvesalo-Kuusi on kutsuttu Liverpoolin yliopiston vierailevaksi kunniaprofessoriksi. Kutsujana on Sosiologian, sosiaalipolitiikan ja kriminologian oppiaine. Kolmivuotinen kausi alkaa marraskuussa 2014.

Alvesalo-Kuusen keskeisiä tutkimusalueita ovat talousrikollisuuden kontrolli sekä työelämän oikeudellinen sääntely ja valvonta. Hän on jo pidempään tehnyt tutkimusyhteistyötä liverpoolilaisen kollegansa David Whyten kanssa yhteisö- ja talousrikollisuuden saralla.

Syksyllä alkavan kauden aikana Alvesalo-Kuusi luennoi Liverpoolissa, laajentaa tutkimusyhteistyötä sekä pyrkii liverpoolilaisten kanssa kehittämään Turun ja Liverpoolin yliopistojen välistä oikeustieteen ja kriminologian opiskelijavaihtoa.

Erja Hyytiäinen

Luotu 28.03.2014 | Muokattu 23.05.2014