Aurora-rahoitustietokannassa jo yli 56 000 käyntiä

23.10.2013

Kansallinen tieteen, taiteen ja kulttuurin rahoitustietokanta Aurora avattiin käyttöön tämän vuoden maaliskuussa ja siitä lähtien tietokannassa on ollut tuhansia käyntejä joka kuukausi.

Viikoittaiseksi vierailujen määräksi on vakiintunut selvästi yli 2 000 käyntiä.

Helsinkiläiset ovat olleet ahkerimpia Auroran käyttäjiä, sillä 39 prosenttia kaikista käynneistä on tullut Helsingistä. Toisena ovat turkulaiset (15 prosenttia) ja kolmantena oululaiset (7 prosenttia). Ulkomailta tietokannassa on vierailtu myös ahkerasti: 8 prosenttia käynneistä on tullut Suomen rajojen ulkopuolelta.

– Käyntien määrä kertoo, että rahoituslähteet kokoavalle palvelulle on selvästi tarvetta. Toivon että yhä useammat löytävät tämän kaikille avoimen ja maksuttoman tietokannan palvelut, tutkimushallintopäällikkö Soile Haverinen sanoo. Turun yliopiston tutkimuspalvelut-yksikkö ylläpitää tietokantaa.

Tietokantaa päivitetään jatkuvasti rahoittajilta kerätyillä uusilla rahoitustiedoilla.

Tietokantaa rahoittavat Säätiöiden ja rahastojen neuvottelukunta ry, opetus- ja kulttuuriministeriö, Suomen yliopistot UNIFI ry., Ammattikorkeakoulujen rehtorien neuvosto ARENE ry. sekä Tutkimuslaitosten johtajien neuvosto TUNE.

>> Aurora-tietokanta

TK