CampusSport-liikuntapalveluille OKM:ltä 40 000 euron rahoitus

03.03.2017

Opetus- ja kulttuuriministeriö on myöntänyt 40 000 euron liikunnallisen elämäntavan kehittämishankerahoituksen turkulaisten korkeakoulujen yhteisille liikuntapalveluille.

​OKM:n rahoitus ohjataan korkeakoulujen CampusSport-liikuntapalvelujen yhdistymisen loppuun saattamiseen vuodelle 2017.

– On hienoa, että ministeriö myönsi hankkeelle rahoitusta myös tälle vuodelle. Viime syksynä käynnistynyt Turun korkeakoulujen liikuntayhteistyö on jo nyt osoittautunut menestykseksi. Turun korkeakoulujen opiskelijat ovat löytäneet CampusSportin tarjoamat monipuoliset liikuntamahdollisuudet, sanoo liikuntapalveluiden yhdistämisen ohjausryhmän puheenjohtaja, Turun yliopiston palvelujohtaja Päivi Mikkola.

Turun yliopisto, Turun ammattikorkeakoulu, Åbo Akademi ja Yrkeshögskolan Novia yhdistivät liikuntapalvelunsa yhdeksi kokonaisuudeksi, jonka pilotointi on parhaillaan käynnissä lukuvuoden 2016–2017 ajan. CampusSport-liikuntapalvelut muuttuvat pysyväksi toiminnaksi syksystä 2017 alkaen.

– Yhteiset liikuntapalvelut mahdollistavat yhdenvertaiset, monipoliset ja edulliset liikuntamahdollisuudet kaupungin kaikille opiskelijoille ja henkilöstön edustajille. Tämä on myös hyvä vetovoimatekijä Turulle opiskelukaupunkina, toteaa CampusSport-liikuntapalvelujen koordinaattori Joonas Niemi.

>> Liikunnallisen elämäntavan edistämiseen lähes 2 miljoonaa

JV