Christian Ottin rekrytointi Turun yliopistoon

01.02.2018

Tohtori Christian Ott on nimitetty kahden vuoden määräaikaiseen erikoistutkijan tehtävään Turun yliopiston fysiikan ja tähtitieteen laitokselle. Tehtävässä on neljän kuukauden koeaika.

​Christian Ottin rekrytointi on herättänyt keskustelua erityisesti sosiaalisessa mediassa.

Turun yliopistossa on nollatoleranssi häirinnän ja kiusaamisen suhteen.

- Ottin menneisyys on ollut tiedossa rekrytointia tehtäessä ja asiaa on harkittu tarkasti. Asiasta järjestettiin myös keskustelutilaisuus yksikön henkilöstölle 25.1., sanoo Turun yliopiston rehtori Kalervo Väänänen.

Rekrytointiperusteena Turun yliopistoon on ollut vankka näyttö Christian Ottin tieteellisestä työstä. Pätevyydestä on saatu lausunnot usealta taholta. Ott tulee työskentelemään erikoistutkijana ilman opetusvastuuta ja alaisia.

Christian Ott on työskennellyt tähtitieteen professorina Kalifornian teknillisessä korkeakoulussa (Caltech). Hän on irtisanoutunut tästä tehtävästä.

TK

Luotu 01.02.2018 | Muokattu 01.02.2018