Dosentti Henrik Elonheimo Suomen edustajaksi kansainväliseen väkivallan tutkijafoorumiin

05.06.2017

Dosentti Henrik Elonheimo on kutsuttu Suomen edustajaksi kansainväliseen tutkimustapaamiseen Tukholmassa 20.-23. elokuuta 2017. Tilaisuuden teema on "Mental Illness and Violence: A Global Perspective on Identification and Prevention”. Tapahtuman koordinoi Lia Ahonen, joka toimii kriminologian apulaisprofessorina Örebron yliopistossa Ruotsissa ja vierailevana professorina Pittsburghin yliopistossa USA:ssa.

Tilaisuus kokoaa yhteen kriminologian asiantuntijoita eri maista keskustelemaan yhteisistä tutkimustarpeista ja kriminaalipolitiikasta. Kokous tähtää myös kansainvälisen tutkimusyhteistyöverkoston perustamiseen ja maaraporttien julkaisemiseen. Tarkasteltavia kysymyksiä ovat: Millaisia yhteyksiä mielenterveysongelmien ja väkivaltarikollisuuden välillä on erityisesti pitkittäistutkimusten perusteella? Millä tavalla eri maiden rikosoikeusjärjestelmissä huomioidaan rikoksentekijöiden mielenterveysongelmat? Miten tutkimusta ja kriminaalipolitiikkaa pitäisi näissä kysymyksissä kehittää?

Mukana olevat maat ovat Suomen lisäksi USA, Iso-Britannia, Kanada ja Ruotsi. Osallistujat ovat: Lia Ahonen (University of Pittsburg / Örebro), Ray Corrado (Simon Fraser University), Henrik Elonheimo (University of Turku), David Farrington (University of Cambridge), Seena Fazel (University of Oxford), Rolf Loeber (University of Pittsburg), Niklas Långström (Uppsala University), John Monahan (University of Virginia), Jeffrey Swanson (Duke University) ja Pamela Taylor (Cardiff University). Tilaisuuden rahoittaa The Swedish Foundation For Humanities and Social Sciences (Riksbankens Jubileumsfond).
Luotu 05.06.2017 | Muokattu 05.06.2017