Emil Aaltosen säätiö myönsi apurahoja Turun yliopiston tutkijoille

08.05.2020

Emil Aaltosen Säätiön hallitus on jakanut vuoden 2020 kevään apurahajaossa kaikkiaan 245 apurahaa tieteellisen tutkimustyön tekemiseen ja edistämiseen sekä tutkimuksen muita kuluja varten eri tieteenaloille. Turun yliopistoon apurahoja myönnettiin yhteensä 29 tutkijalle.

Säätiö myönsi rahoitusta yhteismäärältään 4 119 030 euroa. Kokovuotisia työskentelyapurahoja myönnettiin 93, yhteensä yli 2,7 miljoonaa euroa. Osavuotisia myönnettiin kaikkiaan 54, yli 0,8 miljoonaa euroa. Lisäksi myönnettiin pienempiä kannustus- ja kohdeapurahoja tutkimustyön edistämiseen ja loppuunsaattamiseen sekä tutkimukseen liittyviin kuluihin, yhteensä yli 0,4 milj. euroa.

Tutkijat tekevät tutkimustyötään sekä suomalaisissa että ulkomaisissa yliopistoissa ja tutkimuslaitoksissa. Säätiön tiedotteen mukaan noin 10 prosenttia tutkijoista sai hakemansa apurahan.

Säätiön rahoituksen saajat Turun yliopistossa

• Anttinen Mikael