Emil Aaltosen Säätiöltä rahoitus ulkonäön merkityksen tutkimukseen suomalaisessa yhteiskunnassa

27.11.2015

VTT Outi Sarpilan johtama tutkimusryhmä on saanut 210 000 euron apurahan tutkimusprojektiin, joka selvittää, millainen merkitys ulkonäöllä on suomalaisessa yhteiskunnassa ja miten ulkonäön merkitys on muuttunut 2000-luvulla.

​Emil Aaltosen Säätiö on jakanut yhteensä 1 890 000 euroa projektiapurahoina suomalaisten yliopistojen tutkimusryhmille. VTT Outi Sarpilan tutkimusryhmä Turun yliopistossa sai projektiapurahan tutkimukseen, jossa selvitetään, miten tärkeänä suomalaiset ulkonäköä pitävät ja millaisia muutoksia suomalaisten ulkonäköä koskevissa arvoissa ja asenteissa voidaan havaita.

Tutkimus etsii vastauksia myös kysymyksiin siitä, missä määrin ulkonäön nähdään Suomessa olevan eräänlaista pääomaa ja millaisia ulkonäön hyödyntämistä koskevia normeja voidaan tunnistaa eri elämänalueilla ja ovatko nämä normit muuttuneet 2000-luvulla.

Vuorineuvos Emil Aaltosen vuonna 1937 perustama Emil Aaltosen Säätiö tukee suomenkielisten tutkijoiden luovaa tieteellistä tutkimustyötä myöntämällä apurahoja.

>> www.emilaaltonen.fi

Luotu 27.11.2015 | Muokattu 27.11.2015