Enemmän tulevaisuutta opiskelijoiden ohjaukseen! - lue uusin Futuuri 2/2013!

03.06.2013

​Opiskelijat tekevät omaa tulevaisuuttaan vaihtuvissa ja epävarmuutta sisältävissä tilanteissa. Ohjauksessa tulevaisuuteen suuntautuminen on sisäänrakennettuna ja siksi tulevaisuudentutkimuksella on paljon annettavaa päätöksenteon ja henkilökohtaisen tulevaisuuden ohjaukseen.

Tulevaisuuden tutkimuskeskuksessa käynnissä olevissa KOUKKU- ja Get a Life! -hankkeissa keskitytään ohjaukseen ja koulutusvalintoihin. Kantavana ajatuksena on se, että ymmärrys omista valinnoista ja tulevaisuudesta muodostuu aktiivisen tekemisen ja kokeilemisen kautta.  Opinto-ohjauksen työkalujen ja prosessien kehittämisessä onkin lähdetty siitä, että nuori nähdään aktiivisena toimijana, ei ohjauksen kohteena.

Futuuri 2/2013:

• Tulevaisuuden tutkimuskeskuksen uudet tuulet

• Hybridinen organisoituminen sitoo tuottamisen ja kuluttamisen kiinteästi toisiinsa

• Enemmän tulevaisuutta opiskelijoiden ohjaukseen

• Tulevaisuussanastoa: Trendit ja megatrendit tulevaisuuksientutkimuksen työkalupakissa

• Meren aalloista tuotetaan ympäristöystävällistä sähköä

• Tulevaisuuskolumni: Onko tutkintokoulutuksemme tulevaisuudessa kokonaan englanninkielistä?, Riitta Pyykkö, vararehtori, Turun yliopisto

• Petri Tapio tulevaisuudentutkimuksen professoriksi

• Tulevia tapahtumia, viimeisimmät julkaisut sekä esittelyssä uusia Tutulaisia.
Luotu 03.06.2013 | Muokattu 01.12.2020