Englannissa koulutusta on ulkoistettu yrityksille

09.10.2014

Professori Martin Lawn vieraili yliopistolla kertomassa Englannin koulutusjärjestelmästä. Esitys oli osa kasvatustieteiden tiedekunnan 40-vuotisjuhlallisuuksia.

​Professori Martin Lawn kertoi Englannin ulkoistetusta koulutuksesta.

​Englannissa monet valtiolle kuuluvat palvelut on ulkoistettu voittoa tavoitteleville yrityksille. Koulutuksen lisäksi viime vuosikymmeninä on ulkoistettu muun muassa jätehuoltoa ja lasten päivähoitoa. Ulkoistaminen on tehty yrityksille, jotka sitoutuvat hoitamaan palvelua pitkäksi aikaa.

Lawn’n mukaan yritykset käyttävät tietoa koulutuksen hallinnoinnista ja konsultoinnista laajentaakseen liiketoimintaansa. Tieto yhdeltä alalta voi olla hyödyllistä toisella alalla. Yritykset myyvät ratkaisuja ja konsulttipalveluita kouluille.

Martin Lawn esitelmöi 8.10. seminaarissa ”The New Governing of Education: Privatisation, Profit and Knowledge for Policy”.

PY

Luotu 09.10.2014 | Muokattu 20.12.2021