Falling Walls Lab Turku -tutkijakilpailu järjestetään jälleen elokuussa ‒ hae mukaan

06.02.2015

Turun yliopisto, Åbo Akademi ja Falling Walls Foundation järjestävät kansainvälisen Falling Walls Lab -tutkijakilpailun osakarsinnan 10.8.2015 Sibelius-museossa. Haku Falling Walls Lab Turku -karsintaan on käynnissä.

​Ensimmäinen Falling Walls Lab Turku -kilpailu järjestettiin viime vuonna tieteidenvälisen Aboagora-symposiumin yhteydessä. Osanottajia toivotaan jälleen kaikilta tieteenaloilta.

– Falling Walls Lab Turku tarjoaa nuorille tutkijoille ainutlaatuisen mahdollisuuden jakaa ideoitaan. Viime vuoden onnistuneen Turun karsinnan jälkeen haluamme jälleen antaa nuorille tutkijoille, opiskelijoille ja innovaattoreille tilaisuuden kansainväliseen kokemukseen, sanoo Donner-instituutin johtaja Ruth Illman, joka kuuluu Falling Walls Lab Turku -karsintaa järjestävän Aboagora-symposiumin toimikuntaan.

– Kilpailu haastoi pohtimaan, miten esitellä omaa tutkimusaihetta lyhyesti mutta yleistajuisesti, ja antoi tilaisuuden päästä kokemaan finaali, jossa vallitsi erittäin innostunut ja samalla arvokas ilmapiiri, kertoo viime vuonna Turun karsinnan voittanut Eric Malmi.

Falling Walls Lab -kilpailussa enintään 35-vuotiaat tutkijat, perustutkinto- ja jatko-opiskelijat, yrittäjät ja asiantuntijat tieteen ja yhteiskunnan eri alueilta saavat mahdollisuuden kertoa omasta tutkimuksestaan ja innovaatioistaan. Jokaisella kilpailijalla on kolme minuuttia aikaa. Tuomaristossa istuu oman alansa huippuasiantuntijoita, jotka edustavat tiedeyhteisöä, tutkimuslaitoksia ja liike-elämää.

TS

Luotu 06.02.2015 | Muokattu 29.07.2021