Fulbright-stipendiaatteja Turun yliopistoon

28.08.2013

Suomessa vierailee tänä lukuvuonna Fulbright-stipendin turvin lähes 40 yhdysvaltalaista tutkijaa, jatko-opiskelijaa ja opettajaa. Heistä valtaosa viettää Suomessa vähintään lukukauden.

​Syyslukukaudeksi saapuneet stipendiaatit osallistuvat Fulbright Centerin järjestämään perehdyttämiskoulutukseen Helsingissä ennen saapumistaan isäntäyliopistoihinsa. Turun yliopistoon saapuu lukuvuoden aikana kaksi stipendiaattia.

Suomen Fulbright-stipendiaatteja voi tavata Turun yliopistossa 11.–12.10.2013 järjestettävässä American Voices -seminaarissa. Fulbright-stipendiaatit ovat käytettävissä vierailevina luennoitsijoina myös omien isäntäyliopistojensa ulkopuolisissa tilaisuuksissa.

Suomessa vierailevien vaihtotutkijoiden ja -opettajien lisäksi kaikkiaan 43 suomalaiselle opiskelijalle, tutkijalle ja asiantuntijalle on myönnetty Fulbright-stipendi Yhdysvaltoihin lukuvuodeksi 2013–2014.

Turun yliopistoon lukuvuoden 2013–2014 aikana saapuvat stipendiaatit:

Casie Hermansson
Pittsburgh State University
Tutkimus: Children's Literature and American Literature from 1945

Alistair Hayden
Boston University
Tutkimus: Benchmarking Finnish Best Practices for Environmental Education

Turun yliopistoon myönnetyt Fulbright-stipendit:

Tuomas Lönnberg
Johns Hopkins University, Baltimore, MD
Chemistry: Selective and Reversible Cross-Linking of miRNA

Päivi Pietilä