Hae opiskelemaan Turun kauppakorkeakouluun ‒ yhteishaku käynnissä 9.4. saakka

17.03.2015

Turun kauppakorkeakoulu tarjoaa opiskelijoille paljon vaihtoehtoja. Kauppakorkeakoulu kouluttaa yrittäjähenkisiä, innovatiivisia ja vastuullisia tulevaisuuden päättäjiä ja asiantuntijoita, joilla on myös erinomaiset valmiudet työskennellä kansainvälisissä toimintaympäristöissä.

​Kauppakorkeakoulussa voi opiskella pääaineena 11 oppiainetta (yhteishaun kautta). Valtiotieteiden kandidaatin ja maisterin tutkintoja (VTK/VTM) sekä kauppatieteiden kandidaatin ja maisterin tutkintoja (KTK/KTM) suorittamaan haetaan yhteishaussa valtakunnallisen opintopolku-verkkopalvelun kautta.

Turun kauppakorkeakoululla on kevään yhteishaussa neljä hakukohdetta:

• Kauppatieteet, Turku (kauppatieteellisen alan yhteisvalinta)
  • Kauppatieteet, kansainvälinen liiketoiminta, Turku (kauppatieteellisen alan yhteisvalinta)
  • Kauppatieteet, Pori (kauppatieteellisen alan yhteisvalinta)
  • Taloustiede, yhteishaku: valtiotieteiden kandidaatti ja valtiotieteiden maisteri
KTK/KTM-tutkintoihin kuuluvat kaikille yhteiset opinnot takaavat laaja-alaisen kauppatieteellisen osaamisen ja valinnanmahdollisuudet laajasta oppiaine- sekä kurssitarjonnasta mahdollistavat yksilöllisen ja kilpailukykyisen tutkinnon rakentamisen sekä erikoistumisen opiskelijan omien kiinnostuksen kohteiden mukaisesti. KTK/KTM-tutkintoa suorittamaan voi hakeutua Turun lisäksi Porin yksikköön. Kansainvälisen liiketoiminnan pääaineeseen haetaan suoraan omana hakukohteenaan.

VTK/VTM-tutkinnoissa pääaineena on taloustiede, joka tutkii talouden toimintaa ja taloudellista käyttäytymistä. Tutkinnon tavoitteena on antaa perusteelliset tiedot taloustieteen keskeisistä teorioista ja analyysivälineistä. Tutkinto valmentaa vaativiin asiantuntija- ja johtotehtäviin.

Turun kauppakorkeakoulun oman kurssitarjonnan lisäksi opiskelijat voivat hyödyntää Turun yliopiston muiden tiedekuntien laajaa opetustarjontaa sekä suorittaa opintoja verkostoyliopistoissa.

Yhteishaku alkaa tiistaina 17. maaliskuuta klo 8.00 ja päättyy torstaina 9. huhtikuuta klo 15.00. Haku toteutetaan valtakunnallisessa opintopolku.fi-portaalissa, jonka kautta hakija voi hakea kaikkiaan kuuteen eri hakukohteeseen yliopistoissa ja/tai ammattikorkeakouluissa. Opiskelijavalinnan tulokset julkaistaan heinäkuun alkuun mennessä.
Luotu 17.03.2015 | Muokattu 30.07.2021