Hakijan päivä järjestettiin pitkästä aikaa kampuksella

01.11.2022

Hakijan päivä 28.10. toi yliopistolle suuren joukon abiturientteja ja kolmosia. Tapahtuma järjestettiin yhteistyössä Åbo Akademin, Turun ammattikorkeakoulun, Humakin ja Novian kanssa.

Hakijan päivä tarjosi mahdollisuuden toisen asteen opiskelijoille tutustua Turun yliopiston ja muiden korkeakoulujen koulutustarjontaan ja tiloihin.

Aamupäivällä yliopiston tiedekunnat esittäytyivät Naturan ja Agoran tiloissa, ja iltapäivällä oppiaine-esittelyjä pidettiin ympäri kampusta eri rakennuksissa.

- Salimme pullistelivat kuulijoita, ja osa joutui jopa istumaan rappusilla. Selkeästi koronan jälkeen on taas uskallettu lähteä lähitapahtumaan mukaan. Yleisö oli kiinnostunut tarjoamastamme sisällöstä, opintoasiainsuunnittelija Tuike Mäntylä kertoo.

Hakijan päivän yhteydessä järjestettiin myös info toisen asteen opinto-ohjaajille. Opiskelijavalinnan ja hakijapalveluiden osastopäällikkö Mari Kähkönen kertoo, että infoon saapui noin 80 opinto-ohjaajaa, ja tilaisuutta kehuttiin mielenkiintoiseksi ja hyödylliseksi:

- Opoille oli tarjolla tietoa muun muassa korkeakoulujen opiskelijavalintojen tulevaisuuden suunnitelmista sekä Ohjauksella uutta suuntaa -hankkeesta. Lisäksi opot saivat vastauksia valintoihin tai korkeakouluopintoihin liittyviin kysymyksiinsä.

Luotu 01.11.2022 | Muokattu 01.11.2022