Haku Medisiina D -syöpälaboratorioon käynnissä

23.03.2017

Varsinais‐Suomen, Satakunnan ja Vaasan sairaanhoitopiirien sekä Turun yliopiston yhteisen syöpäkeskuksen tarkoituksena on yhdistää syövän hoidon toimijoita, vahvistaa translationaalista ja kliinistä syöpätutkimusta sekä luoda vahvempaa yhteistyötä syöpää hoitavien klinikoiden ja perustutkijoiden välille.

Tähän liittyen Medisiina D -rakennukseen on varattu 850 m² laboratorio- ja toimistotilaa syöpätutkijoille. Tiloihin mahtuu työskentelemään 40 – 50 laboratoriotutkijaa. Myös kliinikkotutkijoille pyritään varaamaan tiloista työskentelytilaa.

Tilojen vuokrasta ja varustelusta vastaa lääketieteellinen tiedekunta. Tilojen arvioitu käyttöönottoaika on kesällä 2018.

Syöpäkeskuksen laboratorioiden ensisijaisena tehtävänä on luoda alusta tiiviimmälle yhteistyölle perustutkijoiden sekä syöpää hoitavien kliinikkojen välille. Medisiina D:n läheisyys sairaalan kanssa luo tälle edellytyksiä. Tilojen toiminnasta vastaa lääketieteellisen tiedekunnan dekaani.

Tällä ilmoituksella haetaan tutkimusryhmiä Medisiina D:n laboratoriotiloihin. Valinnan ryhmistä tekee lääketieteellisen tiedekunnan dekaani syöpäkeskuksen ohjausryhmän esityksestä.

Hakemukset pyydetään lähettämään 24.4.2017 mennessä Syöpäkeskuksen johtajalle Panu Jaakkolalle (panjaa at utu.fi).

Hakemuksesta tulee ilmetä seuraavat asiat:

1. Tutkimusryhmän vetäjä:
  2. Syöpätutkimuksen / projektin aihe:
  3. Arvioni ryhmän syöpään liittyvän tutkimuksen osuudesta (%):
  4. Tutkimusalue:
    a. Perus ( ),
    b. translationaalinen (  ),
    c. kliininen (  ) -tutkimus
  5. Ryhmän henkilömäärä:
    a. Postdoktoraalitutkijoita:
    b. Väitöskirjatutkijoita:
    c. Muita opiskelijoita: