Hallinto-oikeuden tutkijat koolla Turun yliopiston oikeustieteellisessä tiedekunnassa

30.08.2017

Turun yliopiston oikeustieteellisessä tiedekunnassa järjestettiin elokuun lopulla hallinto-oikeuden tutkijoiden tapaaminen.

​Päivi Leino-Sandberg (vasemmalla), Ida Koivisto ja Janne Salminen keskustelevat ennen seminaarin alkua.

​Noin neljäkymmentä hallinto-oikeustutkijaa Helsingin yliopistosta, Itä-Suomen yliopistosta, Lapin yliopistosta, Tampereen yliopistosta, Turun yliopistosta ja Vaasan yliopistosta sekä Åbo Akademista kokoontui keskustelemaan ajankohtaisista hallinto-oikeudellisista teemoista. Perinteinen tapaaminen on järjestetty kahden vuoden välein.

Yhteisistunnoissa käsiteltiin yleishallinto-oikeudellisia teemoja.

Professorit Ida Koivisto (Tampereen yliopisto) ja Päivi Leino-Sandberg (Itä-Suomen yliopisto) tarkastelivat eurooppalaisen hallinto-oikeuden nykytilaa. Kommenttipuheenvuorossaan professori Olli Mäenpää totesi erityisesti eurooppalaisen hallinto-oikeustutkimuksen voivan hyvin. Suomalaisilla tutkijoilla hän näki tärkeän kontribuoivan roolin keskustelussa.

Lisäksi professori Kirsi Kuusikko (Lapin yliopisto) ja Leena Halila keskustelivat ajankohtaisista hallintolain soveltamistilanteista hallintoprosseissa.

Kolmessa workshopissa väitöskirjatutkijat esittelivät omia hankkeitaan.

Hallinto-oikeustutkijoiden biennaalin järjestelyistä Turun yliopistossa vastasi apulaisprofessori Janne Salminen.

Lisätietoja janne.salminen@utu.fi.

Luotu 30.08.2017 | Muokattu 31.08.2017